Az űrlapokat, valamint a kitöltési útmutatót a Pénzügyminisztérium készítette az államháztartás számviteléről szóló 4/2013.(I.11.) Korm. rendelet előírásai alapján. A Kincstár által működtetett elektronikus adatszolgáltató KGR-K11 rendszerben a kitöltési útmutató, valamint a kitöltési útmutató melléklete szerint kerülnek beállításra az algoritmizálható szabályok.
A 2023. évi elemi költségvetés benyújtására nem a KGR-K11 rendszerben, hanem a Központi Költségvetés Végrehajtását Támogató Rendszer Költségvetési Moduljában (KKVTR KM) van lehetősége az államháztartás központi alrendszerébe tartozó alanyoknak.
Az államháztartás önkormányzati alrendszerébe tartozók számára 2023. évtől megszűnik az elemi költségvetés adatszolgáltatás készítésének kötelezettsége.
Tekintettel arra, hogy az államháztartás számviteléről szóló 4/2013.(I.11.) Korm. rendelet 2023. évi módosítása 2022. novemberében folyamatban van, így a 2023. évi elemi költségvetés űrlapját a Pénzügyminisztérium TERVEZTKÉNT adta ki.