1. A képviselőjelöltek megkapják-e a kampánytámogatást, ha megszerzik az 500 érvényes ajánlást, de a pártjuk nem kerül fel az országos listára, vagyis nem indít 14 megyében és Budapesten összesen 71 jelöltet ?

Amennyiben a jelölő szervezet és a jelölt nyilvántartásba vétele jogerőre emelkedik, és a jelölt a Kktv. 6/A. § alapján támogatásra jogosult, a jelölt - függetlenül attól, hogy a nyilvántartásba vett jelölő szervezet nyilvántartásba vetetett-e listát - jogosult a támogatásra, azaz jogosult a Magyar Államkincstárral megállapodást kötni, és a kampánytámogatást a hivatkozott jogszabályoknak megfelelően felhasználni.

2. Ha egy jelölt lemond az őt megillető kampánytámogatásról és azt az őt jelölő párt rendelkezésére bocsátja, akkor onnantól kezdve a pártnak kell elszámolnia ezzel a támogatással? Vagyis ha a jelölt nem szerez 2 % szavazatot sem a választáson, akkor neki nincs elszámolási kötelezettsége ezzel?

A kérdésben jelzett esetben a lemondással érintett pártnak kell elszámolnia, és a pártot terheli az esetleges visszafizetés.

3. Milyen módon lehet bejelenteni, ha a képviselőjelöltjeink lemondanak a kampánytámogatásról? Külön-külön le kell mondaniuk vagy elég, ha a párt egyben bejelenti a nevükben?

A pártlistát állító párt egyéni választókerületi jelöltje legkésőbb a jelöltként való nyilvántartásba vételének jogerőre emelkedését követő napon a Kincstárnak írásban nyilatkozhat arról, hogy a támogatása igénybevételéről lemond, és azt az őt jelölő párt rendelkezésére bocsátja. A lemondó nyilatkozat mintája a Magyar Államkincstár honlapjáról letölthető.

A lemondó nyilatkozata eredeti példányát a Magyar Államkincstár választókerület szerint illetékes Megyei Igazgatóság Állampénztári Irodájához eljuttatnia ( eljuttatás=beérkezés).

4. Az egyéni országgyűlési képviselőjelölt támogatás lemondásáról szóló kitöltött formanyomtatványt a jelöltnek a megyei Államkincstárhoz kell leadnia, vagy a pártnak kell központilag?

Az egyéni jelöltnek a lemondó nyilatkozatot a Magyar Államkincstár választókerület szerint illetékes Megyei Igazgatóság Állampénztári Irodájához kell eljuttatnia.

További információkat itt kérhet.

5. Milyen módon történik a támogatás kifizetése?

A támogatást a Magyar Államkincstárral megkötött megállapodás alapján, kizárólag kincstári kártyán kaphatja meg a jelölt.

6. Egyéni képviselőjelölt nyilvántartásba vételének jogerőssé válását követően a kampánytámogatáshoz szükséges megállapodást mennyi időn belül kell (lehet) megkötni, hol lehet megkötni, milyen dokumentumokat kell bemutatni?

A Kincstár a támogatásra jogosult jelölttel - kivéve azt, aki a jelölő párt javára lemondott - a jelöltként való nyilvántartásba vételének jogerőre emelkedését követő 5 munkanapon belül a jelölt kezdeményezésére a jelölt választókerülete szerint illetékes Megyei Igazgatóság Állampénztári Irodájában köt megállapodást.

A Kincstár és a jelölt közötti megállapodás megkötéséhez a jelöltnek a következő hatósági igazolványokat kell bemutatnia:

  • személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, kártya formátumú vezetői engedély);
  • lakcímkártya (új típusú személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél esetében);
  • amennyiben a jelöltnek nincs Magyarországon bejelentett állandó lakcíme: útlevél vagy honosítási okirat vagy állampolgársági bizonyítvány;
  • adóigazolvány.