A helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatainak támogatását az adott évi költségvetési törvény (továbbiakban: Kvtv.) határozza meg. Az önkormányzatok a tárgyévi támogatásokat, a tárgyévet megelőző év végén, a Magyar Államkincstár területileg illetékes Igazgatóságán (továbbiakban: Igazgatóság) keresztül igényelhetik. A támogatások előirányzatáról, vagy annak egy részéről az önkormányzatok - a Kvtv. 2. melléklet Kiegészítő szabályok szerint - a tárgyévben kettő alkalommal lemondhatnak, vagy azokkal kapcsolatban pótigényt nyújthatnak be, szintén az Igazgatóságokon keresztül. Az előirányzat -lemondás, -pótigénylés benyújtásának határidejét a belügyminiszter és a pénzügyminiszter által közösen kiadott tájékoztató levél határozza meg. Az igénylések lebonyolításának rendjéről az Igazgatóságok minden esetben közvetlenül értesítik az önkormányzatokat. Amennyiben a helyi önkormányzat év közben feladatot, illetve intézményt önkormányzati körön belüli, illetve kívüli szervezetnek ad át, vagy átvesz, a feladatmutató alapján járó támogatás módosítását a költségvetési évben a Kvtv-ben meghatározott legfeljebb két alkalommal kezdeményezheti. Az önkormányzatnak e módosításokat az ebr42 önkormányzati információs rendszerben kell rögzítenie, melyeket az Igazgatóságok felülvizsgálnak, a felülvizsgálat lezárultát követően az adatszolgáltatás véglegesnek tekintendő. Folyósítás módja: Nettófinanszírozás a 2. melléklet, a 3. melléklet 2.1.7., 2.2.2., 2.2.3., 2.3.2., 2.3.3. illetve a 6.3.e) és k) pontjai esetében.