A könyvviteli szolgáltatást végzőknek a nyilvántartásba vétel iránti kérelme kizárólag hivatalos úton, az alábbi elérhetőségeken kezdeményezhető.
- Postai úton: a Pénzügyminisztérium, Számviteli és Közfelügyeleti Főosztály,
Felügyeleti Osztály (1051 Budapest, József nádor tér 2-4. vagy 1369 Budapest, Pf. 481.) - Elektronikus úton: https://epapir.gov.hu/
- Személyesen: a Magyar Államkincstár bármelyik vármegyei igazgatóságán
Az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó tájékoztatót ITT találja
A regisztrációhoz szükséges nyomtatványcsomag a Magyar Államkincstár területi szerveinél szerezhető be, illetve az alábbi linkekre kattintva letölthetőek.
A nyilvántartásba vétel átvételi elismervényéhez csatolni kell :
- új igazolvány kiállításának kérelmezésekor (névváltozás, szakterület-kiegészítés) a korábban kiállított eredeti igazolványt,
- kitöltött, aláírt adatlapot,
- a szakképesítés megszerzésétől számított legalább 3 éves számviteli, pénzügyi, vagy ellenőrzési területen szerzett szakmai gyakorlatot igazoló dokumentumot (egyenértékű szakképesítés alapján a regisztrációra 2017. december 31-ig volt lehetőség),
- a kérelem benyújtását megelőző 12 hónapban a megjelölt szakterületre előírt továbbképzési kötelezettség teljesítéséről szóló igazolás másolatát,
- szakképesítést, végzettséget igazoló okirat másolatát,
- 90 napnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítványt, vagy kitöltött, aláírt erkölcsi bizonyítványt kérő lapot (postahivatalokban szerezhető be). A „büntetlen előélet” rovat mellett a „nem állok foglalkozástól eltiltás hatálya alatt” rovat megjelölése is szükséges,
- 1 db, 6 hónapnál nem régebbi igazolványképet, melynek hátoldalán fel van tüntetve a kérelmező neve, születési dátuma,
- igazoló dokumentumot az igazgatási szolgáltatási díj befizetéséről.