Tájékoztató bejelentés benyújtásához
Panaszt akkor tehet, ha a Kincstár vagy a Kincstár munkatársának eljárása során Önnek olyan jog- vagy érdeksérelme keletkezett, ami nem tartozik más – például bírósági vagy közigazgatási – eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat.
Közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja.
Elkülönített visszaélés-bejelentés olyan bejelentés, amely kizárólag uniós és hazai támogatásokkal összefüggő jogsértésre vagy mulasztásra vonatkozik.
A panaszt, közérdekű bejelentést vagy elkülönített visszaélés-bejelentést – főszabály szerint – a beérkezéstől számított harminc napon belül el kell elbírálni.
Ha a Kincstárnak nincs hatásköre az Ön panaszának, közérdekű bejelentésének vagy elkülönített visszaélés-bejelentésének ügyében eljárni, panaszát a beérkezéstől számított nyolc napon belül az eljárásra jogosult szervhez továbbítjuk, melyről egyidejűleg értesítjük a megadott elérhetőségei egyikén.
Tájékoztatjuk, hogy minősített adat, illetve törvény alapján üzleti, gazdasági vagy egyéb titoknak minősülő adat nem közölhető.
A panasz, közérdekű bejelentés és elkülönített visszaélés-bejelentés vizsgálatának mellőzése
A panasz, közérdekű bejelentés vagy elkülönített visszaélés-bejelentés vizsgálata mellőzhető:
- ha korábbi bejelentéssel azonos tartalmú, ugyanazon bejelentő által tett ismételt bejelentésről van szó;
- ha a bejelentő a sérelmezett tevékenységről vagy mulasztásról való tudomásszerzéstől számított hat hónapot követően terjesztette elő a panaszát;
Ha a panaszt, közérdekű bejelentést vagy elkülönített visszaélés-bejelentést azonosíthatatlan személy tette, a kötelező mellőzéstől eltekinthet a Kincstár, amennyiben a panasz, közérdekű bejelentés vagy elkülönített visszaélés-bejelentés alapjául súlyos jog- vagy érdeksérelem szolgál.
A panasz, közérdekű bejelentés és elkülönített visszaélés-bejelentést vizsgálatának elutasítása
A Panasz tv. értelmében a sérelmezett tevékenység vagy mulasztás bekövetkeztétől számított egy éven túl előterjesztett panaszt érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani.
Központi panasz, közérdekű bejelentés és elkülönített visszaélés-bejelentés csatornák
Szóbeli panasz és közérdekű bejelentés benyújtható:
- személyesen a Kincstár ügyfélszolgálatain, valamint
- telefonon az ügyfélszolgálati elérhetőségeknél ügyfélfogadási időben megjelölt telefonszámokon
Írásbeli panasz, közérdekű bejelentés és elkülönített visszaélés-bejelentés benyújtható:
- postai úton, (1372 Budapest, Pf. 483)
- elektronikus levél formájában, (panaszok@allamkincstar.gov.hu)
- elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül,
- személyesen a Kincstár ügyfélszolgálatain átadott irat útján.
Kérjük, hogy bejelentésében a lehető legtöbb és legpontosabb információt szíveskedjen közölni.
Ha a bejelentését bizonyítékokkal is alá tudja támasztani, akkor kérjük, hogy azokat is csatolja beadványához!
A bejelentő adatait és az ügyhöz kapcsolódó információkat az ügykezelés céljából a Magyar Államkincstár a honlapján az „Adatvédelem” menüpontban elérhető Általános Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltak szerint, a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2023. évi XXV. törvény, valamint az általános adatvédelmi jogszabályok előírásainak megfelelően kezeli.