Tájékoztató panasz bejelentés benyújtásához
Panaszt akkor tehet, ha a Kincstár vagy a Kincstár munkatársának eljárása során Önnek olyan jog- vagy érdeksérelme keletkezett, ami nem tartozik más – például bírósági vagy közigazgatási – eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat. Közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja.
A panaszt vagy közérdekű bejelentést – főszabály szerint – a beérkezéstől számított harminc napon belül el kell elbírálni.
Ha a Kincstárnak nincs hatásköre az Ön panasz vagy közérdekű bejelentésének ügyében eljárni, panaszát a beérkezéstől számított nyolc napon belül az eljárásra jogosult szervhez továbbítjuk, melyről egyidejűleg értesítjük a megadott elérhetőségei egyikén.
Tájékoztatjuk, hogy minősített adat, illetve törvény alapján üzleti, gazdasági vagy egyéb titoknak minősülő adat nem közölhető.
A panasz és közérdekű bejelentés vizsgálatának mellőzése
A panasz vagy közérdekű bejelentés vizsgálata mellőzhető:
- ha korábbi bejelentéssel azonos tartalmú, ugyanazon bejelentő által tett ismételt bejelentésről van szó;
- ha a bejelentő a sérelmezett tevékenységről vagy mulasztásról való tudomásszerzéstől számított hat hónapot követően terjesztette elő a panaszát;
Ha a panasz vagy közérdekű bejelentést azonosíthatatlan személy tette, a kötelező mellőzéstől eltekinthet a Kincstár, amennyiben a panasz vagy közérdekű bejelentés alapjául súlyos jog- vagy érdeksérelem szolgál.
A panasz és közérdekű bejelentés vizsgálatának elutasítása
A Panasz tv. értelmében a sérelmezett tevékenység vagy mulasztás bekövetkeztétől számított egy éven túl előterjesztett panaszt érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani.
Központi panasz és közérdekű bejelentési csatornák
Szóbeli panasz és közérdekű bejelentés benyújtható:
- személyesen a Kincstár ügyfélszolgálatain, valamint
- telefonon az ügyfélszolgálati elérhetőségeknél ügyfélfogadási időben megjelölt telefonszámokon lehet előterjeszteni.
Írásbeli panasz és közérdekű bejelentés benyújtható:
- postai úton, (1372 Budapest, Pf. 483)
- elektronikus levél formájában, (panaszok@allamkincstar.gov.hu)
- elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül,
- személyesen a Kincstár ügyfélszolgálatain átadott irat útján lehet benyújtani.
Kérjük, hogy bejelentésében a lehető legtöbb és legpontosabb információt szíveskedjen közölni.
Ha a bejelentését bizonyítékokkal is alá tudja támasztani, akkor kérjük, hogy azokat is csatolja beadványához!
A bejelentő adatait és az ügyhöz kapcsolódó információkat az ügykezelés céljából a Magyar Államkincstár a honlapján az „Adatvédelem” menüpontban elérhető Általános Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltak szerint, a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény, valamint az általános adatvédelmi jogszabályok előírásainak megfelelően kezeli.