Pályázati feltételek
- Magyar állampolgárság.
- Cselekvőképesség.
- Büntetlen előélet.
- Egyetemi vagy főiskolai végzettség, ezen belül elsődlegesen gazdaságtudományi képzési területen szerzett szakképzettség, vagy jogász szakképzettség, vagy érettségi végzettség.
- A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele 90 napnál nem régebbi, a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (Kit.) 84.§ szerinti hatósági erkölcsi bizonyítvány, melyet a pályázati anyaghoz nem kell csatolni.
- A pályázó nem áll újraalkalmazási korlátozás hatálya alatt (Kit. 117.§ (6), (8) bekezdése, vagy a 166.§ (4) bekezdése, illetve a Kttv. 60.§ (1) bekezdés i) pontja szerint).
Főbb feladatok
- Megnyitja, módosítja, törli és vezeti a kincstári körbe tartozó intézmények, a kincstári körön kívüli és egyéb számlatulajdonosok jogszabályban meghatározott számláit, és lebonyolítja a külső és belső köri forgalmat. A számlatulajdonosok részére számlát nyit, valamint pénzforgalmi számlaszerződést köt. Szükség esetén a számlavezető rendszerben új intézmény és magánszemély hoz létre azonosító adatainak rögzítésével.
- A számlatulajdonosok aláírás-bejelentésének és a készpénzfelvételre jogosultak bejelentésének kezelése, nyilvántartása, számlavezető rendszerben való rögzítése. Ügyfél Front-end adatlapok alapján rögzítés a számlavezető rendszer ÜFE admin moduljában. A változások dokumentálása, a szükséges adatok formai és tartalmi megfelelősége meglétének ellenőrzése, a módosítások számlavezető rendszerben való beállítása.
- A hatályos eljárásrend szerint végzi a kincstári kártyával kapcsolatos feladatokat. Szerződéskötéseket készít elő, kincstári kártyaigényléseket, módosításokat és megszüntetéseket fogad be és rögzít a számlavezető rendszerben.
- "Befogadja, ellenőrzi és továbbítja az Electra adatlapokat, továbbá a benyújtott Front-end adatlapokat ellenőrzi és nyilvántartja, a rajta szereplő jogosultságokat rögzíti, a szükséges beállításokat végrehajtja a rendszerben.
- A Front-end rendszerben jogosultsággal rendelkező felhasználókat e-személyi igazolványukkal azonosítja a számlavezető rendszerben (KAÜ-FEA rögzítése).
- Felhatalmazó leveleket fogad be és annak nyilvántartásáról, őrzéséről, számlavezető rendszerben történő rögzítéséről, törléséről, esetleges jogutódra telepítéséről, a beérkező beszedési megbízások teljesítéséről gondoskodik.
- Ellátja a deviza számlák vezetésével kapcsolatos feladatokat, deviza számlanyitás, törzsadatmódosítás és számla megszüntetés. A hatályos eljárásrendeknek megfelelően fogadja a forint- és a devizaszámla terhére, elszámolandó deviza-átutalási megbízásokat, az alaki és tartalmi ellenőrzés, valamint az aláírás vizsgálatot követően rögzíti a számlavezető rendszerekben.
- Biztosítja a számlatulajdonosok forint és valuta készpénzellátását a vonatkozó eljárásrendekben, jogszabályokban, szabályzatokban és a Hirdetményben meghatározott feltételekkel.
- Ellátja a pénzmosás megelőzésével és megakadályozásával kapcsolatos feladatokat.
- Elvégzi a számlavezetési rendszer napi zárásával kapcsolatos egyeztetési feladatokat.
- Elvégzi a számlavezetési rendszer év végi zárási és könyvelési feladatait a hatályos zárlati körlevél alapján.
- Rendezi, ellenőrzi, egyezteti a GIRO rendszeren keresztül beérkezett függő tételeket.
- Elvégzi az átutalási megbízások és beszedési megbízások számlavezető rendszerben történő rögzítését, ellenőrző rögzítését.
- Végrehajtja az intézményi számlatulajdonosok aláírás bejelentő kartonjainak és mellékleteinek, a készpénz felvételre jogosultak bejelentési dokumentumainak szkennelését az aláírásminta-kezelő rendszerben.
- Befogadja, ellenőrzi, rögzíti, és visszaigazolja a számlavezető rendszerben a forint és valuta felvételhez, illetve befizetéshez kapcsolódó bizonylatokat.
- Lebonyolítja a beszedési megbízásokkal, hatósági átutalásokkal, átutalási végzésekkel kapcsolatos feladatokat.
- A vonatkozó eljárásrend szerint ellátja a pénzforgalmi tárgykörbe tartozó panaszok és közérdekű bejelentések kezelését.
- Kincstári díj tartozással rendelkező ügyfelekkel a kapcsolat felvétele, szükség esetén felszólítás a tartozás rendezésére.
- Fiókbérleti szerződést köt, megállapodást köt a számlainformáció telefonon történő lekérdezéséhez. Kérelemre fedezet igazolást állít ki, bankinformációt szolgáltat, könyveli az esetleges egyedi díjtételeket.
Elvárt kompetenciák
- Szakmai ismeretek alkalmazása.
- Pontos, precíz, önálló, felelősségteljes munkavégzés.
- Kiváló szóbeli és írásbeli kommunikációs készség.
- Terhelhetőség, stressztűrő képesség.
- Ügyfélorientáltság.
- Megbízhatóság, problémamegoldás, terhelhetőség.
- Rugalmas, nyitott személyiség, jó együttműködési készség.
A pályázat elbírálásánál előnyt jelent
- Hasonló munkaterületen szerzett tapasztalat.
- Értékpapír jogi és/vagy pénzkezelő és valuta pénztárosi vizsga.
A munkavégzés helye
Magyar Államkincstár Békés Vármegyei Igazgatóság Állampénztári Iroda, 5600 Békéscsaba, Dózsa Gy. út 1.
Az álláshely határozott időre, illetve teljes munkaidőben történő foglalkoztatásra szól, 6 hónap próbaidő kikötésével. A határozott ideig tartó foglalkoztatás előreláthatóan 2026. július 05-ig, legfeljebb a tartós távollét megszűnéséig tart.
A pályázati anyaghoz kérjük csatolni
- Részletes szakmai önéletrajzot.
- Illetményigénnyel ellátott motivációs levelet.
- Kizárólag a feladatkör betöltéséhez szükséges iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okiratok másolatát.
Ön jelentkezésének elküldésével – külön nyilatkozat nélkül is – tudomásul veszi, hogy a Magyar Államkincstár az álláspályázatával összefüggő személyes adatait – a kiválasztási folyamat során kapcsolattartás céljából, illetve munkaerő-kiválasztási célból – nyilvántartja és kezeli.
Személyes adatainak kezelése a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (Általános Adatvédelmi Rendelet, a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pontján alapul.
Kérjük, hogy jelentkezésének elküldése előtt olvassa el az álláspályázatra jelentkezőknek szóló Adatkezelési tájékoztatót a Magyar Államkincstár honlapján.
A pályázatokat 2025. május 18-ig elektronikusan az allas@allamkincstar.gov.hu e-mail címre kérjük megküldeni.
Az elektronikus üzenet tárgyában kérjük feltüntetni a 250/2025. nyilvántartási számot, és a feladatkör pontos megnevezését: „számlavezetési referens (BÉK)”.
A jelentkezések elbírálásának határideje legkésőbb: 2025. június 1. Amennyiben a munkáltató a kiírt határidő előtt megtalálja a számára megfelelő jelöltet, úgy a pályázatot lezárhatja.
A pályázati felhívás közzétételre kerül a kozszolgallas.ksz.gov.hu oldalon is.