Pályázati feltételek

  • Magyar állampolgárság.
  • Cselekvőképesség.
  • Büntetlen előélet.
  • Egyetemi vagy főiskolai végzettség, ezen belül elsődlegesen gazdaságtudományi képzési területen szerzett szakképzettség, vagy jogász szakképzettség, vagy érettségi végzettség.
  • A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele 90 napnál nem régebbi, a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (Kit.) 84.§ szerinti hatósági erkölcsi bizonyítvány, melyet a pályázati anyaghoz nem kell csatolni.
  • A pályázó nem áll újraalkalmazási korlátozás hatálya alatt (Kit. 117.§ (6), (8) bekezdése, vagy a 166.§ (4) bekezdése, illetve a Kttv. 60.§ (1) bekezdés i) pontja szerint).

Főbb feladatok

  • Megnyitja, módosítja, törli és vezeti a kincstári körbe tartozó intézmények, a kincstári körön kívüli és egyéb számlatulajdonosok jogszabályban meghatározott számláit, és lebonyolítja a külső és belső köri forgalmat. A számlatulajdonosok részére számlát nyit, valamint pénzforgalmi számlaszerződést köt. Szükség esetén a számlavezető rendszerben új intézmény és magánszemély hoz létre azonosító adatainak rögzítésével.
  • A számlatulajdonosok aláírás-bejelentésének és a készpénzfelvételre jogosultak bejelentésének kezelése, nyilvántartása, számlavezető rendszerben való rögzítése. Ügyfél Front-end adatlapok alapján rögzítés a számlavezető rendszer ÜFE admin moduljában. A változások dokumentálása, a szükséges adatok formai és tartalmi megfelelősége meglétének ellenőrzése, a módosítások számlavezető rendszerben való beállítása.
  • A hatályos eljárásrend szerint végzi a kincstári kártyával kapcsolatos feladatokat. Szerződéskötéseket készít elő, kincstári kártyaigényléseket, módosításokat és megszüntetéseket fogad be és rögzít a számlavezető rendszerben.
  • "Befogadja, ellenőrzi és továbbítja az Electra adatlapokat, továbbá a benyújtott Front-end adatlapokat ellenőrzi és nyilvántartja, a rajta szereplő jogosultságokat rögzíti, a szükséges beállításokat végrehajtja a rendszerben.
  • A Front-end rendszerben jogosultsággal rendelkező felhasználókat e-személyi igazolványukkal azonosítja a számlavezető rendszerben (KAÜ-FEA rögzítése).
  • Felhatalmazó leveleket fogad be és annak nyilvántartásáról, őrzéséről, számlavezető rendszerben történő rögzítéséről, törléséről, esetleges jogutódra telepítéséről, a beérkező beszedési megbízások teljesítéséről gondoskodik.
  • Ellátja a deviza számlák vezetésével kapcsolatos feladatokat, deviza számlanyitás, törzsadatmódosítás és számla megszüntetés. A hatályos eljárásrendeknek megfelelően fogadja a forint- és a devizaszámla terhére, elszámolandó deviza-átutalási megbízásokat, az alaki és tartalmi ellenőrzés, valamint az aláírás vizsgálatot követően rögzíti a számlavezető rendszerekben.
  • Biztosítja a számlatulajdonosok forint és valuta készpénzellátását a vonatkozó eljárásrendekben, jogszabályokban, szabályzatokban és a Hirdetményben meghatározott feltételekkel.
  • Ellátja a pénzmosás megelőzésével és megakadályozásával kapcsolatos feladatokat.
  • Elvégzi a számlavezetési rendszer napi zárásával kapcsolatos egyeztetési feladatokat.
  • Elvégzi a számlavezetési rendszer év végi zárási és könyvelési feladatait a hatályos zárlati körlevél alapján.
  • Rendezi, ellenőrzi, egyezteti a GIRO rendszeren keresztül beérkezett függő tételeket.
  • Elvégzi az átutalási megbízások és beszedési megbízások számlavezető rendszerben történő rögzítését, ellenőrző rögzítését.
  • Végrehajtja az intézményi számlatulajdonosok aláírás bejelentő kartonjainak és mellékleteinek, a készpénz felvételre jogosultak bejelentési dokumentumainak szkennelését az aláírásminta-kezelő rendszerben.
  • Befogadja, ellenőrzi, rögzíti, és visszaigazolja a számlavezető rendszerben a forint és valuta felvételhez, illetve befizetéshez kapcsolódó bizonylatokat.
  • Lebonyolítja a beszedési megbízásokkal, hatósági átutalásokkal, átutalási végzésekkel kapcsolatos feladatokat.
  • A vonatkozó eljárásrend szerint ellátja a pénzforgalmi tárgykörbe tartozó panaszok és közérdekű bejelentések kezelését.
  • Kincstári díj tartozással rendelkező ügyfelekkel a kapcsolat felvétele, szükség esetén felszólítás a tartozás rendezésére.
  • Fiókbérleti szerződést köt, megállapodást köt a számlainformáció telefonon történő lekérdezéséhez. Kérelemre fedezet igazolást állít ki, bankinformációt szolgáltat, könyveli az esetleges egyedi díjtételeket.

Elvárt kompetenciák

  • Szakmai ismeretek alkalmazása.
  • Pontos, precíz, önálló, felelősségteljes munkavégzés.
  • Kiváló szóbeli és írásbeli kommunikációs készség.
  • Terhelhetőség, stressztűrő képesség.
  • Ügyfélorientáltság.
  • Megbízhatóság, problémamegoldás, terhelhetőség. 
  • Rugalmas, nyitott személyiség, jó együttműködési készség.

A pályázat elbírálásánál előnyt jelent

  • Hasonló munkaterületen szerzett tapasztalat.
  • Értékpapír jogi és/vagy pénzkezelő és valuta pénztárosi vizsga.

A munkavégzés helye

Magyar Államkincstár Békés Vármegyei Igazgatóság Állampénztári Iroda, 5600 Békéscsaba, Dózsa Gy. út 1.

Az álláshely határozott időre, illetve teljes munkaidőben történő foglalkoztatásra szól, 6 hónap próbaidő kikötésével. A határozott ideig tartó foglalkoztatás előreláthatóan 2026. július 05-ig, legfeljebb a tartós távollét megszűnéséig tart.

A pályázati anyaghoz kérjük csatolni

  • Részletes szakmai önéletrajzot.
  • Illetményigénnyel ellátott motivációs levelet.
  • Kizárólag a feladatkör betöltéséhez szükséges iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okiratok másolatát.

Ön jelentkezésének elküldésével – külön nyilatkozat nélkül is – tudomásul veszi, hogy a Magyar Államkincstár az álláspályázatával összefüggő személyes adatait – a kiválasztási folyamat során kapcsolattartás céljából, illetve munkaerő-kiválasztási célból – nyilvántartja és kezeli. 

Személyes adatainak kezelése a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (Általános Adatvédelmi Rendelet, a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pontján alapul.

Kérjük, hogy jelentkezésének elküldése előtt olvassa el az álláspályázatra jelentkezőknek szóló Adatkezelési tájékoztatót a Magyar Államkincstár honlapján.

A pályázatokat 2025. május 18-ig elektronikusan az allas@allamkincstar.gov.hu e-mail címre kérjük megküldeni.

Az elektronikus üzenet tárgyában kérjük feltüntetni a 250/2025. nyilvántartási számot, és a feladatkör pontos megnevezését: „számlavezetési referens (BÉK)”.

A jelentkezések elbírálásának határideje legkésőbb: 2025. június 1. Amennyiben a munkáltató a kiírt határidő előtt megtalálja a számára megfelelő jelöltet, úgy a pályázatot lezárhatja.

A pályázati felhívás közzétételre kerül a kozszolgallas.ksz.gov.hu oldalon is.