Pályázati feltételek

  • Magyar állampolgárság.
  • Cselekvőképesség.
  • Büntetlen előélet. 
  • Egyetemi vagy főiskolai végzettség, ezen belül elsődlegesen gazdaságtudományi, vagy műszaki képzési területen szerzett szakképzettség, vagy jogász szakképzettség, vagy érettségi végzettség.
  • Számítógépes felhasználó szintű gyakorlati ismeret (MS Office).
  • A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség teljesítése.
  • A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele 90 napnál nem régebbi, a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (Kit.) 84.§ szerinti hatósági erkölcsi bizonyítvány, melyet a pályázati anyaghoz nem kell csatolni.
  • A pályázó nem áll újraalkalmazási korlátozás hatálya alatt (Kit. 117.§ (6), (8) bekezdése, vagy a 166.§ (4) bekezdése, illetve a Kttv. 60.§ (1) bekezdés i) pontja szerint).

Főbb feladatok

  • Elvégzi a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatainak ellátásához kapcsolódó támogatások igényléséhez, kiegészítő igényléséhez, az igénylések évközi módosításához, az évközi feladat, illetve intézmény átadás-átvételhez, továbbá az elszámolás megalapozásához benyújtott adatszolgáltatások feldolgozásával és felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
  • Elvégzi a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatainak ellátásához kapcsolódó támogatások tárgyévi igénylése megalapozottságának – jogszabály által előírt éven belüli kötelező, hatósági ellenőrzés keretében történő – felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
  • Elvégzi a helyi önkormányzatok központi költségvetésből származó támogatásai elszámolásának szabályszerűsége, a támogatások felhasználása jogszerűsége dokumentumalapú felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
  • Elvégzi a helyi önkormányzatok központi költségvetésből származó támogatásai tárgyévi igénylésének, illetve előző évi elszámolásainak megalapozottságára irányuló helyszíni ellenőrzéseket.
  • Ellátja a helyi önkormányzatok költségvetési támogatásai igénylésének, lemondásának és elszámolásának felülvizsgálatával, helyszíni ellenőrzésével, továbbításával, egyes támogatások esetén az elszámolás elfogadásával kapcsolatos feladatokat.
  • Ellátja a köznevelési, szakképzési, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi közfeladatot ellátó intézmények, szolgáltatók és hálózatok nem állami fenntartóit, valamint az érintett helyi nemzetiségi önkormányzatokat megillető állami támogatások helyszíni ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat.
  • A felülvizsgálatokhoz kapcsolódóan a jogszabályi előírásoknak megfelelően megállapítja, illetve a helyi önkormányzat által megállapított kamatok esetében felülvizsgálja a fizetendő kamat típusát, összegét, és megfizetését. Az esetleges kiutalások, valamint beszedési megbízások benyújtása és visszavonása érdekében értesítéseket küld a Kincstár Központ részére.
  • Ellátja a helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai igénylésének és elszámolásának jogszerűségi, illetve szabályszerűségi felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
  • Szakmai tanácsadás nyújtása a helyi és helyi nemzetiségi önkormányzatok, társulások és költségvetési szervek munkájához.
  • Nyilvántartást vezet a helyi önkormányzatok támogatási előirányzatainak és azok módosításának, valamint teljesítésének változásairól, értesítést küld a helyi önkormányzatok részére a központi programba betöltött és a lekérdezhető előirányzat módosítások adatairól.
  • Központi program segítségével elvégzi a zárszámadáshoz kapcsolódó visszafizetések feldolgozását és összesítését.
  • A zárszámadáshoz kapcsolódóan a jogszabályi előírásoknak megfelelően megállapítja, illetve a helyi önkormányzatok által megállapított kamatok esetében felülvizsgálja a fizetendő kamat típusát, összegét, és megfizetését. Az esetleges kiutalások, valamint beszedési megbízások benyújtása és visszavonása érdekében értesítéseket küld a Kincstár Központ részére.
  • Részt vesz az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő kormányzati hozzájárulás engedélyeztetésének folyamatában. Az előzetes adatszolgáltatásokról, illetve az ügyletekre vonatkozó kormányzati hozzájárulás iránti kérelmekről véleményt készít, azt a központi programban rögzíti és továbbítja.  
  • Részt vesz a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásával kapcsolatos feladatokban. Tájékoztatja a Kincstár Központot az adósságrendezési eljárás alá vont, érintett helyi önkormányzatok esetlegesen fennálló tartozásairól, közreműködik az Igazgatóságnál vezetett letéti számla kezelésével, a kinevezett pénzügyi gondnok díjának utalásával kapcsolatos feladatokban.

A pályázat elbírálásánál előnyt jelent

  • Köznevelési, szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi intézménynél számviteli, pénzügyi-gazdálkodási területen szerzett gyakorlat, mérlegképes könyvelői végzettség.
  • Önkormányzatnál, önkormányzati intézménynél számviteli, költségvetési gazdálkodási területen szerzett gyakorlat, mérlegképes könyvelői végzettség.
  • Helyszíni ellenőrzések végrehajtásában, hatósági eljárásokban szerzett gyakorlat.
  • B kategóriás jogosítvány és gépjármű vezetési gyakorlat.
  • Hazai pályázatos rendszerben (pályázatok készítésében, benyújtásában és/vagy azok ellenőrzésében) szerzett tapasztalat.

Munkavégzés helye és pontos címe: Magyar Államkincstár Budapesti és Pest Vármegyei Igazgatóság, Államháztartási Iroda, 1138 Budapest, Váci út 188.

Az álláshely határozatlan időre, teljes munkaidőben történő foglalkoztatásra szól 6 hónap próbaidő kikötésével.

A pályázati anyaghoz kérjük csatolni

  • Részletes szakmai önéletrajzot.
  • Illetményigénnyel megjelölt motivációs levelet.
  • Kizárólag a feladatkör betöltéséhez szükséges iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okiratok másolatát.

Ön jelentkezésének elküldésével – külön nyilatkozat nélkül is – tudomásul veszi, hogy a Magyar Államkincstár az álláspályázatával összefüggő személyes adatait – a kiválasztási folyamat során kapcsolattartás céljából, illetve munkaerő-kiválasztási célból – nyilvántartja és kezeli. 

Személyes adatainak kezelése a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (Általános Adatvédelmi Rendelet, a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pontján alapul.

Kérjük, hogy jelentkezésének elküldése előtt olvassa el az álláspályázatra jelentkezőknek szóló Adatkezelési tájékoztatót a Magyar Államkincstár honlapján. 

A pályázatokat 2025. május 25-ig elektronikusan az allas@allamkincstar.gov.hu e-mail címre kérjük megküldeni.

Az elektronikus üzenet tárgyában kérjük feltüntetni a 269/2025. nyilvántartási számot, és a feladatkör pontos megnevezését „Felülvizsgálati és ellenőrzési referens” (BPP). 

A jelentkezések elbírálása folyamatos, határideje legkésőbb 2025. június 8. Amennyiben a munkáltató a kiírt határidő előtt megtalálja a számára megfelelő jelöltet, úgy a pályázatot lezárhatja.

A pályázati felhívás közzétételre kerül a kozszolgallas.ksz.gov.hu oldalon is.