Pályázati feltételek
- Magyar állampolgárság.
- Cselekvőképesség.
- Büntetlen előélet.
- Egyetemi vagy főiskolai végzettség: ezen belül elsődlegesen gazdaságtudományi képzési területen szerzett szakképzettség vagy jogász szakképzettség; vagy érettségi végzettség.
- Számítógépes felhasználó szintű gyakorlati ismeret (MS Office).
- A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség teljesítése.
- A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele 90 napnál nem régebbi, a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (Kit.) 84.§ – illetve munkaviszony esetén a Kit. 279.§ (7) bekezdése – szerinti hatósági erkölcsi bizonyítvány, melyet a pályázati anyaghoz nem kell csatolni.
- A pályázó nem áll újraalkalmazási korlátozás hatálya alatt. (Kit. 117.§ (6), (8) bekezdése, vagy a 166.§ (4) bekezdése, illetve a Kttv. 60.§ (1) bekezdés i) pontja szerint).
Főbb feladatok
- Elvégzi a helyi önkormányzatok, a helyi nemzetiségi önkormányzatok, a jogi személyiségű társulások, térségi fejlesztési tanácsok és költségvetési szerveik éves költségvetési beszámolóinak, időközi költségvetési és mérlegjelentéseinek tartalmi és számszaki felülvizsgálatát, jóváhagyását.
- Ellátja az adatszolgáltatások teljesítéséhez kapcsolódó bírságolási és adatszolgáltatási feladatokat.
- Nyilvántartást vezet a helyi önkormányzatok támogatási előirányzatainak és azok módosításának, valamint teljesítésének változásairól, értesítést küld a helyi önkormányzatok részére a központi programba betöltött és a lekérdezhető előirányzat módosítások adatairól.
- Központi program segítségével elvégzi a zárszámadáshoz kapcsolódó visszafizetések feldolgozását és összesítését.
- Ellátja a helyi önkormányzatok által benyújtott részletfizetési és halasztási kérelmekkel kapcsolatos feladatokat.
- Bekéri a támogatások folyósításához a helyi önkormányzatok és a helyi nemzetiségi önkormányzatok felhatalmazó leveleit és azokat továbbítja a Kincstár Központ részére.
- A zárszámadáshoz kapcsolódóan a jogszabályi előírásoknak megfelelően megállapítja, illetve a helyi önkormányzatok által megállapított kamatok esetében felülvizsgálja a fizetendő kamat típusát, összegét, és megfizetését. Az esetleges kiutalások, valamint beszedési megbízások benyújtása és visszavonása érdekében értesítéseket küld a Kincstár Központ részére.
- Részt vesz az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő kormányzati hozzájárulás engedélyeztetésének folyamatában. Az előzetes adatszolgáltatásokról, illetve az ügyletekre vonatkozó kormányzati hozzájárulás iránti kérelmekről véleményt készít, azt a központi programban rögzíti és továbbítja.
- Részt vesz a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásával kapcsolatos feladatokban. Tájékoztatja a Kincstár Központot az adósságrendezési eljárás alá vont, érintett helyi önkormányzatok esetlegesen fennálló tartozásairól, közreműködik az Igazgatóságnál vezetett letéti számla kezelésével, a kinevezett pénzügyi gondnok díjának utalásával kapcsolatos feladatokban.
- Ellátja a belföldi gépjárművek után beszedett adó központi költségvetés részére történő utalása szabályszerűségének felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
- Ellátja a közhiteles törzskönyvi nyilvántartás vezetésével kapcsolatos feladatokat az önkormányzati alrendszerbe tartozó törzskönyvi jogi személyek tekintetében, kérelemre igazolást, kivonatot ad ki.
- Ellátja a törzskönyvi nyilvántartáshoz kapcsolódó bírságolási és adatszolgáltatási feladatokat.
- Ellenőrzi és továbbítja a települési önkormányzatok által elkészített iparűzési adó adatszolgáltatásokat. Részt vesz a települési önkormányzatok iparűzési adóerő-képességének felülvizsgálatában, továbbá annak megalapozásához adatokat szolgáltat.
- Elvégzi a helyi önkormányzatok központi költségvetésből származó támogatásai elszámolásának szabályszerűsége, a támogatások felhasználása jogszerűsége dokumentumalapú felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
- Szakmai tanácsadás és segítség nyújtása a helyi és helyi nemzetiségi önkormányzatok, társulások és költségvetési szervek munkájához.
- Biztosítja a kapcsolattartást az ASP Központ és az Igazgatóság, valamint az Igazgatóság és a helyi önkormányzatok között a csatlakozással, az oktatások szervezésével, a különféle adatgyűjtésekkel, valamint a szakmai, illetve a rendszert érintő tájékoztatásokkal kapcsolatban.
Elvárt kompetenciák
- Pontos, precíz, önálló, felelősségteljes munkavégzés.
- Terhelhetőség, kiváló stressz tűrő képesség.
- Minőségorientáció (szabálykövetés, alaposság, precizitás).
- Figyelem a feladatok határidőben történő végrehajtására.
A pályázat elbírálásánál előnyt jelent
- Rugalmas, nyitott személyiség, jó együttműködési készség.
- Jó problémamegoldó képesség, kezdeményező készség.
Munkavégzés helye és pontos címe:
Magyar Államkincstár Somogy Vármegyei Igazgatóság, Államháztartási Iroda, Államháztartási Feladatok Osztálya I., 7400 Kaposvár, Széchenyi tér 3.
Az álláshely határozatlan időre, illetve teljes munkaidőben történő foglalkoztatásra szól 6 hónap próbaidő kikötésével.
A pályázati anyaghoz kérjük csatolni
- Részletes szakmai önéletrajzot.
- Illetményigénnyel megjelölt motivációs levelet.
- Kizárólag a feladatkör betöltéséhez szükséges iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okiratok másolatát.
Ön jelentkezésének elküldésével – külön nyilatkozat nélkül is – tudomásul veszi, hogy a Magyar Államkincstár az álláspályázatával összefüggő személyes adatait – a kiválasztási folyamat során kapcsolattartás céljából, illetve munkaerő-kiválasztási célból – a pályáztatás időtartamára nyilvántartja és kezeli.
Személyes adatainak kezelése a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (Általános Adatvédelmi Rendelet, a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pontján alapul.
Kérjük, hogy jelentkezésének elküldése előtt olvassa el az álláspályázatra jelentkezőknek szóló Adatkezelési tájékoztatót a Magyar Államkincstár honlapján.
A pályázatokat 2025. május 30-ig elektronikusan az allas@allamkincstar.gov.hu e-mail címre kérjük megküldeni.
Az elektronikus üzenet tárgyában kérjük feltüntetni a 297./2025. nyilvántartási számot és a feladatkör pontos megnevezését „államháztartási referens (SOM)”.
A jelentkezések elbírálása folyamatos, határideje legkésőbb: 2025. június 13. Amennyiben a munkáltató a kiírt határidő előtt megtalálja a számára megfelelő jelöltet, úgy a pályázatot lezárhatja.
A pályázati felhívás közzétételre kerül a kozszolgallas.ksz.gov.hu oldalon is.