Pályázati feltételek

  • Magyar állampolgárság.
  • Cselekvőképesség.
  • Büntetlen előélet.
  • Egyetemi vagy főiskolai végzettség: ezen belül elsődlegesen gazdaságtudományi képzési területen szerzett szakképzettség vagy jogász szakképzettség; vagy érettségi végzettség.
  • Számítógépes felhasználó szintű gyakorlati ismeret (MS Office).
  • A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség teljesítése.
  • A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele 90 napnál nem régebbi, a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (Kit.) 84.§ – illetve munkaviszony esetén a Kit. 279.§ (7) bekezdése – szerinti hatósági erkölcsi bizonyítvány, melyet a pályázati anyaghoz nem kell csatolni.
  • A pályázó nem áll újraalkalmazási korlátozás hatálya alatt. (Kit. 117.§ (6), (8) bekezdése, vagy a 166.§ (4) bekezdése, illetve a Kttv. 60.§ (1) bekezdés i) pontja szerint).

Főbb feladatok

  • Elvégzi a helyi önkormányzatok, a helyi nemzetiségi önkormányzatok, a jogi személyiségű társulások, térségi fejlesztési tanácsok és költségvetési szerveik éves költségvetési beszámolóinak, időközi költségvetési és mérlegjelentéseinek tartalmi és számszaki felülvizsgálatát, jóváhagyását.
  • Ellátja az adatszolgáltatások teljesítéséhez kapcsolódó bírságolási és adatszolgáltatási feladatokat.
  • Nyilvántartást vezet a helyi önkormányzatok támogatási előirányzatainak és azok módosításának, valamint teljesítésének változásairól, értesítést küld a helyi önkormányzatok részére a központi programba betöltött és a lekérdezhető előirányzat módosítások adatairól.
  • Központi program segítségével elvégzi a zárszámadáshoz kapcsolódó visszafizetések feldolgozását és összesítését.
  • Ellátja a helyi önkormányzatok által benyújtott részletfizetési és halasztási kérelmekkel kapcsolatos feladatokat.
  • Bekéri a támogatások folyósításához a helyi önkormányzatok és a helyi nemzetiségi önkormányzatok felhatalmazó leveleit és azokat továbbítja a Kincstár Központ részére.
  • A zárszámadáshoz kapcsolódóan a jogszabályi előírásoknak megfelelően megállapítja, illetve a helyi önkormányzatok által megállapított kamatok esetében felülvizsgálja a fizetendő kamat típusát, összegét, és megfizetését. Az esetleges kiutalások, valamint beszedési megbízások benyújtása és visszavonása érdekében értesítéseket küld a Kincstár Központ részére.
  • Részt vesz az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő kormányzati hozzájárulás engedélyeztetésének folyamatában. Az előzetes adatszolgáltatásokról, illetve az ügyletekre vonatkozó kormányzati hozzájárulás iránti kérelmekről véleményt készít, azt a központi programban rögzíti és továbbítja.
  • Részt vesz a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásával kapcsolatos feladatokban. Tájékoztatja a Kincstár Központot az adósságrendezési eljárás alá vont, érintett helyi önkormányzatok esetlegesen fennálló tartozásairól, közreműködik az Igazgatóságnál vezetett letéti számla kezelésével, a kinevezett pénzügyi gondnok díjának utalásával kapcsolatos feladatokban.
  • Ellátja a belföldi gépjárművek után beszedett adó központi költségvetés részére történő utalása szabályszerűségének felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.    
  • Ellátja a közhiteles törzskönyvi nyilvántartás vezetésével kapcsolatos feladatokat az önkormányzati alrendszerbe tartozó törzskönyvi jogi személyek tekintetében, kérelemre igazolást, kivonatot ad ki.
  • Ellátja a törzskönyvi nyilvántartáshoz kapcsolódó bírságolási és adatszolgáltatási feladatokat.
  • Ellenőrzi és továbbítja a települési önkormányzatok által elkészített iparűzési adó adatszolgáltatásokat. Részt vesz a települési önkormányzatok iparűzési adóerő-képességének felülvizsgálatában, továbbá annak megalapozásához adatokat szolgáltat.
  • Elvégzi a helyi önkormányzatok központi költségvetésből származó támogatásai elszámolásának szabályszerűsége, a támogatások felhasználása jogszerűsége dokumentumalapú felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
  • Szakmai tanácsadás és segítség nyújtása a helyi és helyi nemzetiségi önkormányzatok, társulások és költségvetési szervek munkájához.
  • Biztosítja a kapcsolattartást az ASP Központ és az Igazgatóság, valamint az Igazgatóság és a helyi önkormányzatok között a csatlakozással, az oktatások szervezésével, a különféle adatgyűjtésekkel, valamint a szakmai, illetve a rendszert érintő tájékoztatásokkal kapcsolatban.

Elvárt kompetenciák

  • Pontos, precíz, önálló, felelősségteljes munkavégzés.
  • Terhelhetőség, kiváló stressz tűrő képesség.
  • Minőségorientáció (szabálykövetés, alaposság, precizitás).
  • Figyelem a feladatok határidőben történő végrehajtására.

A pályázat elbírálásánál előnyt jelent

  • Rugalmas, nyitott személyiség, jó együttműködési készség.
  • Jó problémamegoldó képesség, kezdeményező készség.


Munkavégzés helye és pontos címe:

 Magyar Államkincstár Somogy Vármegyei Igazgatóság, Államháztartási Iroda, Államháztartási Feladatok Osztálya I., 7400 Kaposvár, Széchenyi tér 3.

Az álláshely határozatlan időre, illetve teljes munkaidőben történő foglalkoztatásra szól 6 hónap próbaidő kikötésével.

A pályázati anyaghoz kérjük csatolni

  • Részletes szakmai önéletrajzot.
  • Illetményigénnyel megjelölt motivációs levelet.
  • Kizárólag a feladatkör betöltéséhez szükséges iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okiratok másolatát.

Ön jelentkezésének elküldésével – külön nyilatkozat nélkül is – tudomásul veszi, hogy a Magyar Államkincstár az álláspályázatával összefüggő személyes adatait – a kiválasztási folyamat során kapcsolattartás céljából, illetve munkaerő-kiválasztási célból – a pályáztatás időtartamára nyilvántartja és kezeli. 

Személyes adatainak kezelése a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (Általános Adatvédelmi Rendelet, a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pontján alapul.

Kérjük, hogy jelentkezésének elküldése előtt olvassa el az álláspályázatra jelentkezőknek szóló Adatkezelési tájékoztatót a Magyar Államkincstár honlapján. 

A pályázatokat 2025. május 30-ig elektronikusan az allas@allamkincstar.gov.hu e-mail címre kérjük megküldeni.

Az elektronikus üzenet tárgyában kérjük feltüntetni a 297./2025. nyilvántartási számot és a feladatkör pontos megnevezését „államháztartási referens (SOM)”.

A jelentkezések elbírálása folyamatos, határideje legkésőbb: 2025. június 13. Amennyiben a munkáltató a kiírt határidő előtt megtalálja a számára megfelelő jelöltet, úgy a pályázatot lezárhatja.

A pályázati felhívás közzétételre kerül a kozszolgallas.ksz.gov.hu oldalon is.