Pályázati feltételek
- Magyar állampolgárság.
- Cselekvőképesség.
- Büntetlen előélet.
- Egyetemi vagy főiskolai végzettség: ezen belül elsődlegesen gazdaságtudományi képzési területen szerzett szakképzettség vagy jogász szakképzettség; vagy érettségi végzettség.
- Számítógépes felhasználó szintű gyakorlati ismeret (MS Office).
- A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség teljesítése.
- A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele 90 napnál nem régebbi, a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (Kit.) 84.§ – illetve munkaviszony esetén a Kit. 279.§ (7) bekezdése – szerinti hatósági erkölcsi bizonyítvány, melyet a pályázati anyaghoz nem kell csatolni.
- A pályázó nem áll újraalkalmazási korlátozás hatálya alatt. (Kit. 117.§ (6), (8) bekezdése, vagy a 166.§ (4) bekezdése, illetve a Kttv. 60.§ (1) bekezdés i) pontja szerint).
Főbb feladatok
- Elvégzi a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatainak ellátásához kapcsolódó támogatások igényléséhez, kiegészítő igényléséhez, az igénylések évközi módosításához, az évközi feladat, illetve intézmény átadás-átvételhez, továbbá az elszámolás megalapozásához benyújtott adatszolgáltatások feldolgozásával és felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
- Elvégzi a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatainak ellátásához kapcsolódó támogatások tárgyévi igénylése megalapozottságának – jogszabály által előírt éven belüli kötelező, hatósági ellenőrzés keretében történő – felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
- Elvégzi a helyi önkormányzatok központi költségvetésből származó támogatásai elszámolásának szabályszerűsége, a támogatások felhasználása jogszerűsége dokumentumalapú felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
- Elvégzi a helyi önkormányzatok központi költségvetésből származó támogatásai tárgyévi igénylésének, illetve előző évi elszámolásainak megalapozottságára irányuló helyszíni ellenőrzéseket.
- Ellátja a helyi önkormányzatok költségvetési támogatásai igénylésének, lemondásának és elszámolásának felülvizsgálatával, helyszíni ellenőrzésével, továbbításával, egyes támogatások esetén az elszámolás elfogadásával kapcsolatos feladatokat.
- Ellátja a köznevelési, szakképzési, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi közfeladatot ellátó intézmények, szolgáltatók és hálózatok nem állami fenntartóit, valamint az érintett helyi nemzetiségi önkormányzatokat megillető állami támogatások helyszíni ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat.
- Elvégzi a külön jogszabályokban meghatározott szociális jellegű pénzbeli támogatáshoz kapcsolódó települési önkormányzati igénybejelentések és elszámolások felülvizsgálatával és továbbításával kapcsolatos feladatokat.
- Ellátja a pályázatos eljárás keretében finanszírozott szolgáltatást nyújtó fenntartók elszámolásainak helyszíni ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat.
- A felülvizsgálatokhoz kapcsolódóan a jogszabályi előírásoknak megfelelően megállapítja, illetve a helyi önkormányzat által megállapított kamatok esetében felülvizsgálja a fizetendő kamat típusát, összegét, és megfizetését. Az esetleges kiutalások, valamint beszedési megbízások benyújtása és visszavonása érdekében értesítéseket küld a Kincstár Központ részére.
- Ellátja a helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai igénylésének és elszámolásának jogszerűségi, illetve szabályszerűségi felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
- Szakmai segítséget nyújt a helyi és helyi nemzetiségi önkormányzatok, társulások és költségvetési szervek munkájához.
Elvárt kompetenciák
- Terhelhetőség, kiváló stressz tűrő képesség.
- Figyelem a feladatok határidőben történő végrehajtására.
A pályázat elbírálásánál előnyt jelent
- B kategóriás vezetői engedély, autóvezetési gyakorlat.
- Önkormányzati gazdálkodási, számviteli szabályok ismerete.
- Hatósági eljárásokban szerzett gyakorlat.
Munkavégzés helye és pontos címe:
Magyar Államkincstár Somogy Vármegyei Igazgatóság, Államháztartási Iroda, Államháztartási Feladatok Osztálya II., 7400 Kaposvár, Széchenyi tér 3.
Az álláshely határozatlan időre, illetve teljes munkaidőben történő foglalkoztatásra szól 6 hónap próbaidő kikötésével.
A pályázati anyaghoz kérjük csatolni
- Részletes szakmai önéletrajzot.
- Illetményigénnyel megjelölt motivációs levelet.
- Kizárólag a feladatkör betöltéséhez szükséges iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okiratok másolatát.
Ön jelentkezésének elküldésével – külön nyilatkozat nélkül is – tudomásul veszi, hogy a Magyar Államkincstár az álláspályázatával összefüggő személyes adatait – a kiválasztási folyamat során kapcsolattartás céljából, illetve munkaerő-kiválasztási célból – a pályáztatás időtartamára nyilvántartja és kezeli.
Személyes adatainak kezelése a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (Általános Adatvédelmi Rendelet, a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pontján alapul.
Kérjük, hogy jelentkezésének elküldése előtt olvassa el az álláspályázatra jelentkezőknek szóló Adatkezelési tájékoztatót a Magyar Államkincstár honlapján.
A pályázatokat 2025. május 30-ig elektronikusan az allas@allamkincstar.gov.hu e-mail címre kérjük megküldeni.
Az elektronikus üzenet tárgyában kérjük feltüntetni a 298/2025. nyilvántartási számot és a feladatkör pontos megnevezését „Felülvizsgálati és ellenőrzési referens (SOM)”.
A jelentkezések elbírálása folyamatos, határideje legkésőbb: 2025. június 13. Amennyiben a munkáltató a kiírt határidő előtt megtalálja a számára megfelelő jelöltet, úgy a pályázatot lezárhatja.
A pályázati felhívás közzétételre kerül a kozszolgallas.ksz.gov.hu oldalon is.