A kincstári rendszerek felhasználói felületeinek, valamint a Kincstár számlavezető rendszerének megújítása és az ügyviteli folyamatok újraszervezése
KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00024

Fő kedvezményezett megnevezése:
Magyar Államkincstár

A támogatott projekt címe:
„A kincstári rendszerek felhasználói felületeinek, valamint a Kincstár számlavezető rendszerének megújítása és az ügyviteli folyamatok újraszervezése”

Projekt azonosítószáma:
KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00024

A projekt tervezett befejezési dátuma:  
2023.09.30.

A projekt költsége és az elnyert támogatás összege :
A szerződött támogatás összege: 14 745 877 750 Ft
A támogatás mértéke: 100%.

Magyar Államkincstár támogatási összege: 12 887 602 070 Ft

KINCSINFO támogatási összege: 544 934 956 Ft

Konzorciumi tagok:

Magyar Államkincstár, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, KINCSINFO Nonprofit Kft.

A projekt a Széchenyi 2020 program keretében az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

A támogatott projektről:

 A Kincstár által működtetett társadalombiztosítási szakmai rendszerek jelentős részének megújítása kiemelt feladat. A nyugdíjbiztosítás, egészségbiztosítás valamint a számlavezetés területén alkalmazott informatikai rendszerek egy része megérett a modernizálásra, ezért lecserélésük halaszthatatlan. A cserét a projekt módosult terjedelmének keretében több lépcsőben tervezzük megvalósítani.

„A kincstári rendszerek felhasználói felületeinek, valamint a Kincstár számlavezető rendszerének megújítása és az ügyviteli folyamatok újraszervezése” című projekt során olyan funkciókat valósítunk meg, amelyek szorosan kapcsolódnak a kormányzati fejlesztési elképzelésekhez, ezen belül is kiemelt módon a területi közigazgatás kiterjesztéséhez, és illeszkednek a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program (a továbbiakban: KÖFOP) célkitűzéseihez. A projekt középpontjában a hatékony működés kialakítása, a mindenkori jogszabályoknak való teljes körű megfelelés, a változó jogszabályi környezetre való rugalmas és gyors reagálás, valamint a társadalmi elvárásoknak való megfelelés áll.

Számlavezető Rendszer (SZR):

Kétlépéses bevezetési szakaszolással, új, multidevizás, korszerű technológiai alapon működő banki számlavezető rendszer került bevezetésre, mely révén a Kincstár gyorsan, rugalmasan és szakszerűen tud reagálni a Kormány gazdaságpolitikai döntéseire, a pénzforgalmi szolgáltatásokkal szemben támasztott szabályozói és a számlavezetett ügyfelek által megfogalmazott elvárásokra. A piaci és szabályozói igényeknek való megfelelés megkívánta egy korszerű, kvázi folyamatos működésre képes, új számlavezető rendszer bevezetését, amely képes standard számlavezetési funkciókat biztosítani és tud kommunikálni az érintett kincstári szakrendszerekkel, valamint a külső pénzforgalmi csatornákkal is. A Kincstárban jelenleg futó kapcsolódó projekt, és a számlavezető rendszer bevezetésének köszönhetően a számlavezetés és a költségvetési ellenőrzési funkciók rendszer szinten szétválasztásra kerültek. 

A fejlesztés részeként megújul a számlavezető rendszerhez kapcsolódó Front End felület, és különféle elektronikus eszközökön is lehetővé válik a bankszámlavezetés az ügyfelek részére.

Egységes Front End Rendszer (EFR):

A projekt keretében a Kincstár társadalombiztosítási és családtámogatási területén, illetve a kormányhivatalok hatáskörébe tartozó nyugdíjbiztosítási eljárások meghatározott folyamatai újraszervezésre és elektronizálásra kerülnek. Az új Egységes Frontend Rendszer (EFR) ügyviteli folyamatok egységes támogatását teszi lehetővé; a projektben érintett folyamatokhoz kötődő ügyféloldali eljárások elektronizálása és ügyintézői támogatások, valamint ezek egy részének újjászervezése nagymértékben járul hozzá az ügyfelek számára új, elektronikus szolgáltatások kiajánlásához, az ügyfelek – természetes személyek és vállalkozások – adminisztratív terheinek és az ügyintézési idő csökkentéséhez, míg az ügyfél oldali elektronikus szolgáltatások köre jelentős mértékben technológiailag egységesül.

Ezzel egyidejűleg az ügyfelek jobb kiszolgálásához az arra jogosult ügyintézők, pl. a Call centerek, vagy a kormányablakok munkatársai szélesebb köre kaphat tájékoztatást az ügyfelek aktuális ügyeiről és azok állapotáról.

Egészségbiztosítás Pénzbeli Ellátásainak új rendszere (e-PELL):

A pénzbeli ellátásokkal, baleseti táppénzzel, valamint Társadalombiztosítási Kifizetőhelyekkel kapcsolatos ügyintézést és adatfeldolgozást biztosító új moduláris informatikai rendszer kerül létrehozása, amely a jelenleg szigetszerűen működő ITP2000, KIF és további szatellit rendszereket váltja ki. Az új rendszer eredményeként a projektelemet érintő ügytípusok elektronikus ügyintézési lehetősége teljes körűen megvalósulnak. További eredményeként jelentősen csökkennek az ügyfelek és ügyintézők adminisztratív terheik, az adminisztratív hibák lehetősége, valamint az ügyintézési idő is csökken.