Pályázati feltételek

  • Magyar állampolgárság.
  • Cselekvőképesség.
  • Büntetlen előélet. 
  • Egyetemi vagy főiskolai végzettség, ezen belül elsődlegesen gazdaságtudományi vagy munkaügyi és társadalombiztosítási vagy személyügyi, munkaügyi igazgatási képzési területen szerzett szakképzettség vagy jogász szakképzettség; vagy érettségi végzettség.
  • Számítógépes felhasználó szintű gyakorlati ismeret (MS Office).
  • A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele 90 napnál nem régebbi, a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (Kit.) 84.§ szerinti hatósági erkölcsi bizonyítvány, melyet a pályázati anyaghoz nem kell csatolni.
  • A pályázó nem áll újraalkalmazási korlátozás hatálya alatt (Kit. 117.§ (6), (8) bekezdése, vagy a 166.§ (4) bekezdése, illetve a Kttv. 60.§ (1) bekezdés i) pontja szerint).

Főbb feladatok

  • Ellátja és felelős a vezetője által a feladatkörébe rendelt szervezeti egységek tekintetében:
    • a felvételi és áthelyezési javaslati lapok kezelését,
    • a képesítési követelményeknek való megfelelés vizsgálatát,
    • a felvételi eljárás keretében a foglalkoztatottal a szükséges nyomtatványok kitöltetését, az alkalmazáshoz szükséges dokumentumok összegyűjtését,
    • a humánpolitikai tevékenység során a szükséges munkajogi dokumentumok jogszerű elkészítését
    • a foglalkoztatottak összeférhetetlenségének vizsgálatát és az azzal kapcsolatos ügyintézést,
    • a foglalkoztatottak jogviszonyához kapcsolódóan a munkajogi és egyéb adatbázisok naprakész vezetését (pl. személyügyi nyilvántartó, KIRA, AD karbantartó, KRONOSZ),
    • a rendes és rendkívüli munkaidőhöz kapcsolódó humánpolitikai feladatokat,
    • a foglalkoztatottak jogviszonyának megszűnése, megszüntetése esetén az elszámoltatást és az illetményszámfejtő hely részére a szükséges dokumentumok megküldését,
    • átszervezés esetén a munkajogi dokumentumok elkészítését, koordinálja ennek folyamatait,
    • létszámleépítés esetén támogatást nyújt a vezetőknek a folyamatok előkészítésében, lefolytatásában és biztosítja annak humánus végrehajtását,
    • tanácsadási tevékenységgel támogatja a feladatköréhez tartozó vezetőket az emberi erőforrás menedzsment tevékenységek ellátásában felmerülő napi operatív ügyintézésben felmerülő kérdésekben, az adott szervezeti egységekkel kapcsolatos HR-adatszolgáltatásban
    • tanácsadással támogatja a foglalkoztatottakat alkalmazásukhoz kötődő kérdéseiket, kéréseiket illetően
    • munkáltatói igazolások kiállítása,
    • éves szabadságok megállapítása,
    • vezetői felterjesztések előkészítése.
  • A vezetője által meghatározott munkatársak által készített munkajogi dokumentumok ellenőrzése.
  • Közreműködik a Humánpolitikai Igazgatóság szakterületet érintő szabályzatok kialakításában, véleményezésében, a szakterületet érintő előterjesztések, kezdeményezések, levelek véleményezésében, összeállításában, véleményezi a Kincstárat érintő, Igazgatóságra érkező szakmai anyagokat, eljárásrendeket, jogszabálytervezeteket.
  • A vagyonnyilatkozatok kezelése: a vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettek körének meghatározása, a vagyonnyilatkozat-tétel esedékességének megállapítása, a kötelezettek nyilvántartása, a határidők folyamatos nyomon követése.
  • A Magyar Államkincstár teljes állománya vonatkozásában a nemzetbiztonsági ellenőrzéssel kapcsolatos feladatok ellátása: nemzetbiztonsági ellenőrzésre kötelezettek körének meghatározása, a kötelezettek nyilvántartása, folyamatos nyomon követése.
  • Részt vesz, közreműködik a vármegyei koordinátorok szakmai tevékenységének irányításában, valamint az egységes munkáltatói intézkedések végrehajtásának koordinálásában.
  • Részt vesz, a létszámra vonatkozó havi, negyedéves és egyéb eseti felmérések, statisztikai adatszolgáltatások elkészítésében, összesítésében, ellenőrzésében.
  • Részt vesz, közreműködik az egységes humánpolitikai rendszer fejlesztési feladataiban.
  • Belső és külső szervek által folyatott ellenőrzésekhez a személyi anyagok összekészítése.
  • Külső szervek, illetve a Kincstár szervezeti egységeinek megkeresésére adatszolgáltatás összeállítása, valamint adatok továbbítása.
  • A jogosult foglalkoztatottak részére évente az utazási utalványok kiállítása, nyilvántartása, az új belépők részére az utalványok kiállítása, kilépők esetén azok visszavétele.
  • A személyi anyagok naprakész nyilvántartása a jogszabályi előírásoknak megfelelően.
  • A személyi anyagok irattározása.
  • Belső és külső szervek által folytatott ellenőrzésekhez a személyi anyagok összekészítése.
  • Ellátja mindazon feladatokat, melyeket jogszabály, belső utasítás előír, továbbá azon kincstári feladatokat, melyeket vezetői szóban, illetve írásban meghatároznak részére.
  • Konzultáció és kapcsolattartás az illetékes vezetőkkel.
  • Jelöltekkel való kapcsolattartás, kommunikáció.
  • Új belépők integrálásának koordinációja.
  • Toborzási kimutatások készítése, toborzási hatékonyság növelése.
  • Ellátja a szervezeti egység tevékenységéhez kapcsolódó adminisztratív feladatokat.
  • Álláspályázati kiírások szerkesztése és közzététele.
  • Jegyzőkönyvek készítése. 
  • Közreműködik a Humánpolitikai Igazgatóság szakterületet érintő szabályzatok kialakításában, véleményezésében, a szakterületet érintő előterjesztések, kezdeményezések, levelek véleményezésében, összeállításában, véleményezi a Kincstárat érintő, Igazgatóságra érkező szakmai anyagokat, eljárásrendeket, jogszabálytervezeteket.
  • Belső kommunikációban való részvétel.
  • Akciók kidolgozása a munkáltatói brand erősítésére.

A pályázat elbírálásánál előnyt jelent

  • KIRA program munkáltatói felületének ismerete.
  • 3 év közigazgatásban szerzett humánpolitikai gyakorlat.

Munkavégzés helye és pontos címe

Magyar Államkincstár, 1054 Budapest, Hold utca 4.

Az álláshely határozott időre, illetve teljes munkaidőben történő foglalkoztatásra szól, 6 hónap próbaidő kikötésével. A határozott ideig tartó foglalkoztatás előreláthatólag 2027. október 02-ig, legfeljebb a tartós távollét megszűnéséig tart.

A pályázati anyaghoz kérjük csatolni

  • Részletes szakmai önéletrajzot.
  • Illetményigénnyel megjelölt motivációs levelet.
  • Kizárólag a feladatkör betöltéséhez szükséges iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okiratok másolatát.

Ön jelentkezésének elküldésével – külön nyilatkozat nélkül is – tudomásul veszi, hogy a Magyar Államkincstár az álláspályázatával összefüggő személyes adatait – a kiválasztási folyamat során kapcsolattartás céljából, illetve munkaerő-kiválasztási célból – nyilvántartja és kezeli. 

Személyes adatainak kezelése a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (Általános Adatvédelmi Rendelet, a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pontján alapul.

Kérjük, hogy jelentkezésének elküldése előtt olvassa el az álláspályázatra jelentkezőknek szóló Adatkezelési tájékoztatót a Magyar Államkincstár honlapján.

A pályázatokat 2025. június 28-ig elektronikusan az allas@allamkincstar.gov.hu e-mail címre kérjük megküldeni.

Az elektronikus üzenet tárgyában kérjük feltüntetni a 356/2025. nyilvántartási számot, és a feladatkör pontos megnevezését „Humánpolitikai referens”. 

A jelentkezések elbírálása folyamatos, határideje legkésőbb 2025. július 12. Amennyiben a munkáltató a kiírt határidő előtt megtalálja a számára megfelelő jelöltet, úgy a pályázatot lezárhatja.

A pályázati felhívás közzétételre kerül a kozszolgallas.ksz.gov.hu oldalon is.