Elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos információk

I. Tájékoztató a fizetési számlaszámokhoz kapcsolódóan

A fizetési számlaszámok a Letölthető anyagok mappában találhatóak.

II. Tájékoztató a Magyar Államkincstár hivatali kapuinak használatához

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. CCXXII. törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) alapján 2018. január 1. napjától az elektronikus ügyintézést biztosító állami és egyéb együttműködésre kötelezett szervek elektronikus ügyintézésre és elektronikus kapcsolattartásra kötelesek.

Az elektronikus kapcsolattartás azt jelenti, hogy a felsorolt szerveknek, szervezeteknek kötelezően hivatali kapun keresztül kell levelezni, beadványokat, írásbeli dokumentumokat küldeni egymás számára.

A Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) egyes szakterületei elektronikus kapcsolattartásának biztosítása érdekében több hivatali kapu is kialakításra került, az ellátott feladatok sajátosságaira figyelemmel. Az ilyen dedikált céllal létrehozott hivatali kapuk a Kincstár társadalombiztosítás és családtámogatás terültén az ONYF; ONYFADAT; ONYFEBPENZ;TBCSTSZUF; ONYFNAV; ONYFNYUFIG megnevezésű, a mezőgazdasági és vidékfejlesztésiterületén a MAKMV megnevezésű, a Törzskönyvi Nyilvántartási szakterületvonatkozásában aMAK, míg a Kincstár valamennyi további szakterülete vonatkozásában a MAKPER megnevezésű. Ezen kapuk kizárólag az alábbi táblázatban feltüntetett célú küldemények fogadására és automatikus feldolgozására alkalmasak.

Ha a feladó ezen céloktól eltérő elektronikus küldemény számára választja ki a fenti hivatali kapukat, akkor a rendszer a küldemény automatikus feldolgozására nem képes és nem biztosítható az elektronikus kapcsolattartás automatizmusa. A küldemények késedelmes vagy téves továbbításának elkerülése érdekében, fokozott figyelmet kell fordítani a megfelelő hivatali kapu kiválasztására.

Kérjük, szíveskedjenek elősegíteni, hogy a Kincstár által jelen tájékoztatóban ismertetett elektronikus kapcsolattartására vonatkozó információkeljussanak a kommunikációs folyamatokban résztvevőkhöz:

Társadalombiztosítási és Családtámogatási (a továbbiakban: TBCST) szakterület

  1. A Belügyminisztérium 2015-ben indított rendszere, a Központi Érkeztető Rendszer (a továbbiakban: KÉR) szolgál, az együttműködő szervezetek közötti kommunikációra. A KÉR –en keresztül kizárólag KRX formátumú elektronikus dokumentumok küldhetőek. Ha a Központi Érkeztető Rendszer használatára kötelezett szervek képesek a KRX formátumú elektronikus dokumentumok előállítására, javasoljuk, hogy az ONYFKER rövid nevű, 221378979 KRID azonosítóval rendelkező hivatali kaput használják kapcsolattartás céljára. A hivatali kapun keresztül küldött megkeresésekre a választ azon a - KÉR címtörzs szerinti - elektronikus útvonalon lehet megküldeni, amelyiken keresztül érkezett a megkeresés.

  2. Azoknak a szerveknek, amelyek nem rendelkeznek olyan informatikai megoldással, ami lehetővé teszi számukra a hivatali kapun keresztül a KRX formátumú küldeményekkel történő kommunikációt (azaz nem KÉR kommunikáció képesek, vagy nem KÉR kötelezettek), a MAKTBCST rövid nevű, 544635797 KRID azonosítóval hivatali kaput kell kapcsolattartásra használniuk.

A MAKTBCST hivatali kapu esetében nincs kötelezően előírt nyomtatvány. A hivatali kapun keresztül küldött megkeresésekre a választ azon elektronikus útvonalon fogja megküldeni, amelyiken keresztül érkezett a megkeresés.

Mezőgazdasági és vidékfejlesztési szakterület

A mezőgazdasági és vidékfejlesztési szakterület a MAKMV rövid nevű 744086107 KRID azonosítóval jelölt hivatali kapu igénybevételével fogadja a küldeményeket.

Törzskönyvi Nyilvántartási szakterület

A Kincstár törzskönyvi nyilvántartó szakrendszere (KTÖRZS) teljes körű elektronikus ügyintézést biztosít ügyfelei számára. Az E-ügyintézési tv. 9. § (1) bekezdése értelmében az önkormányzatok (helyi és nemzetiségi), a költségvetési szervek és a törvény által az államháztartás központi alrendszerébe sorolt köztestületek elektronikus ügyintézésre kötelezettek, így a továbbiakban a kérelmeiket a törzskönyvi nyilvántartás felé kizárólag elektronikus úton nyújthatják be .

A kérelmek kitöltése az ÁNYK keretprogramban történik a Kincstár honlapján közzétett űrlapok alkalmazásával. A hibátlanul kitöltött űrlapok és azok mellékletei az ÁNYK keretprogramon keresztül Hivatali kapus vagy Cégkapus azonosítással nyújthatóak be a Kincstár MAK rövidnevű402777142 KRID azonosítójú hivatali kapujára, melyre csak a keretprogramban kitöltött, titkosított és onnan beküldött űrlapok fogadhatók be.

Az elektronikus kérelmekhez a jogszabályban előírt mellékleteket közokirat esetében elektronikus közokiratként, illetve az egyszerű másolatként benyújtható iratokat elektronikus iratként vagy szkennelt formában kell csatolni . Az elektronikus közokiraton minősített vagy minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírást vagy bélyegzőt, és amennyiben jogszabály így rendelkezik időbélyegzőt kell elhelyezni. A fentiek alapján az alapító, a módosító és a megszüntető okiratokat elektronikus közokiratként kell csatolni az űrlaphoz.

További tájékoztatás valamint a kitöltéshez készített ÁNYK-s segédlet valamint az használandó nyomtatványok az alábbi linken érhetők el: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/koltsegvetesi-informaciok/torzskonyv_nyomtatvanyok/230/

http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/koltsegvetesi-informaciok/torzskonyv_nyomtatvanyok

A Kincstár további szakterületeit érintő küldemények

  1. A Kincstár fentiekben meg nem jelölt szakterületei a NISZ Zrt. által biztosított, a Személyre Szabott Ügyintézési Felületen (a továbbiakban: SZÜF) keresztül elérhető űrlapkitöltés-támogatási szolgáltatáshoz csatlakoztak, melyen elérhetőek lesznek azon ügyekhez tartozó űrlapok, amelyeket eddig papíron tudtak benyújtani számunkra. A SZÜF felületről beküldött űrlapok automata feldolgozás mentén kerülnek az illetékes szakmai szervezeti egységhez, ezzel is segítve a gyorsabb ügymenetet. A SZÜF rendszer a MAKPER kapuval áll kapcsolatban így a visszaigazolások erről a kapuról fognak érkezni az Önök Biztonságos Tárhelyére. Igaz ez a Kincstár részére az e-Papír felületről, ezen szakterületekre vonatkozóan megküldött megkeresésekre is.

  2. Azokban az esetekben ahol nem találnak sem a SZÜF, sem az e-Papír felületen a kezdeményezni kívánt ügy típusának megfelelőűrlapot illetve ügytípust, úgy kérjük, hogy a MAKPER hivatali kaput szíveskedjenek használni.

A Kincstár egyes szakmai területei vonatkozásában az alábbi hivatali kapuk kerültek kialakításra, a hivatali kapuk rendeltetési céljának megfelelően:

Hivatali kapu rövid neve KRID Hivatali kapu rendeltetése Érintett szakterület
MAKTBCST 544635797 A TBCST hatásköröket ellátó igazgatási szervekkel való kapcsolattartás céljára szolgál, a hivatali kapukról szóló tájékoztatóban foglaltak szerint MÁK TBCST
ONYF 705000781 A 2010. előtti biztosítási jogviszonyokra vonatkozó foglalkoztatói e-NYENYI adatszolgáltatás befogadására szolgál. MÁK TBCST
ONYFADAT 548121767 Kizárólag a Személyes Ügyintézési Felületen (SZÜF) beküldött nyomtatványok kezelésére szolgál MÁK TBCST
ONYFEBPENZ 343581922 Egészségbiztosítási pénzbeli ellátások és baleseti táppénz iránti kérelmekhez kapcsolódó ÁNYK űrlapok beküldésére szolgál, a foglalkoztatók és egyéni vállalkozók részére. MÁK TBCST
ONYFKER 221378979 A társadalombiztosítási és családtámogatási feladatokat ellátó igazgatási szervek felé irányuló, és egymás közötti kommunikációt szolgálja a Központi Érkeztető Rendszeren keresztül. MÁK TBCST
TBCSTSZUF 513385138 Nyugdíjbiztosítási adategyeztetéshez kapcsolódó SZÜF űrlapok beküldésére szolgál, ügyfelek részére MÁK TBCST
ONYFNAV 714384938 NAV-tól érkező adatszolgáltatás céljára szolgál MÁK TBCST
ONYFNYUFIG 644191168 A Kincstár Központ és a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság társadalombiztosítási döntéseinek bírósági felülvizsgálatához, bírósági kapcsolattartásra szolgáló hivatali kapu. MÁK TBCST
MAKPER 434024334

A központosított illetményszámfejtéshez (KIRA) kapcsolódó, a közszférában foglalkoztatottakat érintő:

- egészségbiztosítási pénzbeli ellátási igények (táppénz/gyermekápolási táppénz/csecsemőgondozási díj/gyermekgondozási dj) és a hozzájuk kapcsolódó ügyintézés

- baleset üzemi jellegének elbírálása, foglalkozási megbetegedés üzemi balesetként történő elismerése , baleseti táppénz igények és a hozzájuk kapcsolódó ügyintézés

- letiltások (végrehajtói stb.) - nyilatkozatok (kompenzációs, személyi kedvezmény, családi kedvezmény stb.)

A munkáltatók által a gyermek születése esetén az apát megillető pótszabadság igénybevételéről és a pótszabadsággal összefüggő költségek megtérítése

Volt hadifoglyok hitelutalványaival, a földmegváltással és az ismeretlen helyen tartózkodók forint követeléseivel kapcsolatos megkeresések

Értékpapír-nyilvántartási számlával kapcsolatos hagyatéki megkeresés (állampapír forgalmazás)

Értékpapír-nyilvántartási számla nyilvántartással kapcsolatos hatósági megkeresés (állampapír forgalmazás)

Életkezdési letéti számlával kapcsolatos hagyatéki megkeresés (életkezdési támogatás)

Életkezdési letéti számla nyilvántartással kapcsolatos hatósági megkeresés (életkezdési támogatás)

Illetékfizetéssel kapcsolatos információkérés

Illetékfizetéshez kapcsolódó igazolás/számlakérés

Átutalással kapcsolatos információkérés (IBAN/SWIFT/BIC)

Kincstári kártyával kapcsolatos információ kérés

KGR-K11 rendszer jogosultság igénylés

Adatszolgáltatási bírság mérséklésére kérelem

Adatszolgáltatási bírságról szóló határozat elleni keresetlevél

A központi költségvetésből az önkormányzatokat megillető, általános működéshez és ágazati feladatokhoz kapcsolódó támogatások igénylésének, módosító adatszolgáltatásainak, évközi módosításainak, feladat, illetve intézmény átadásainak/átvételeinek

Pénzbeli szociális ellátások kiegészítése, egyes pénzbeli és természetbeni támogatások igénybejelentése és elszámolása, és ezek kincstári felülvizsgálata

Az éves költségvetési törvényben meghatározott, az önkormányzatok kiegészítő támogatásainak – a vis maior támogatás kivételével −, valamint az év közben létrehozott jogcímek támogatási igénybejelentése és elszámolása, és ezek kincstári felülvizsgálata

Mérlegjelentések szabályszerű teljesítésének vizsgálatára, valamint az éves költségvetési beszámoló készítésekor a megbízható és valós összképet biztosító könyvvezetés érvényesülésének vizsgálatára irányuló kincstári ellenőrzés

A helyi önkormányzatok számláira benyújtott beszedési megbízások felfüggesztésére irányuló kérelmek

MÁK általános kapcsolattartás
MAK 402777142 A MAK hivatali kaput az alábbi url címen szereplő tájékoztató szerint kérnénk használni a törzskönyvi nyilvántartási ügyekkel kapcsolatosan.http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/koltsegvetesi-informaciok/torzskonyv_nyomtatvanyok/230/ MÁK Törzskönyvi Nyilvántartási szakterület
MAKMV 744086107 Mezőgazdasági és vidékfejlesztési támogatásokkal kapcsolatos hatósági megkeresések, jogsegélyek, adatszolgáltatások. MÁK Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési szakterület