Az ügyintézés folyamata

A könyvviteli szolgáltatást végzőknek a nyilvántartásba vétel iránti kérelmét a Magyar Államkincstár területi szerveinél, vagy a Pénzügyminisztérium ügyfélszolgálati irodájánál lehet benyújtani a könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartásba vételéről szóló 93/2002. (V. 5.) Korm. rendelet alapján.

A regisztrációhoz szükséges nyomtatványcsomag a Magyar Államkincstár területi szerveinél szerezhető be, illetve az alábbi linkekre kattintva letölthetőek.

A nyilvántartásba vétel átvételi elismervényéhez csatolni kell :

  • kitöltött, aláírt adatlapot,
  • a szakképesítés megszerzésétől számított legalább 3 éves számviteli, pénzügyi, vagy ellenőrzési területen szerzett szakmai gyakorlatot igazoló dokumentumot (egyenértékű szakképesítés alapján a regisztrációra 2017. december 31-ig volt lehetőség),
  • a kérelem benyújtását megelőző 12 hónapban a megjelölt szakterületre előírt továbbképzési kötelezettség teljesítéséről szóló igazolás másolatát,
  • szakképesítést, végzettséget igazoló okirat másolatát,
  • 90 napnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítványt, vagy kitöltött, aláírt erkölcsi bizonyítványt kérő lapot (postahivatalokban szerezhető be). A „büntetlen előélet” rovat mellett a „nem állok foglalkozástól eltiltás hatálya alatt” rovat megjelölése is szükséges,
  • 1 db, 6 hónapnál nem régebbi igazolványképet, melynek hátoldalán fel van tüntetve a kérelmező neve, születési dátuma,
  • igazoló dokumentumot az igazgatási szolgáltatási díj befizetéséről.

A regisztrációs díj befizetése teljesíthető banki átutalással is a Pénzügyminisztérium 10032000-01460658-00000000 számú bankszámlájára (a közlemény rovatban fel kell tüntetni a befizetés jogcímét).

Igazgatási szolgáltatási díjak: 17/2018. (XII. 20.) PM rendelet alapján

  • nyilvántartásba vételi kérelem esetén: 9 000 Ft,
  • igazolvány adattartalmát érintő módosítás esetén (pl. névváltozás): 3 000 Ft,
  • igazolvány adattartalmát nem érintő módosítás esetén (pl. lakcím): 2 000 Ft,

Elbírálás

A nyilvántartásba felvételét kérő természetes személyt, ha a jogszabályban foglalt feltételeknek megfelel, a miniszter nevében a Pénzügyminisztérium erre kijelölt szervezeti egysége a nyilvántartásba felveszi, erről a kérelmezőt egy tájékoztató levéllel és az igazolvány megküldésével értesíti.

Amennyiben a kérelmező a jogszabály feltételeinek nem felel meg, akkor az ügyben eljáró szerv a kérelmet elutasítja, amiről közigazgatási hatósági határozattal értesíti a kérelmezőt.

A befizetett igazgatási szolgáltatási díj a nyilvántartásba vételi eljárás díja, így nem téríthető vissza akkor sem, ha a kérelem elutasításra kerül, azaz a kérelmező nem kerül nyilvántartásba vételre.