A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (Szt.) 18. §-a, 18/A-a szerint a jegyző, a járási hivatal a települési önkormányzat képviselő-testületének feladat- és hatáskörébe tartozó szociális ellátásokra való jogosultság megállapítása, az ellátások biztosítása, fenntartása és megszüntetése céljából nyilvántartást vezet. A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (Gyvt.) 140. § (1) a) pontja szerint a gyámhatóság nyilvántartást vezet az általa megállapított és folyósított pénzbeli és természetbeni ellátásokról.

A Pénzbeli és Természetbeni ellátások rendszere (PTR) a települési önkormányzatok és a kormányhivatalok járási hivatalai által elbírált szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, egyes adatai tekintetében közhiteles hatósági nyilvántartása.

A PTR-t működtetésére a Magyar Államkincstár Központ került kijelölésre.

A PTR-be a szociális hatóságok által használt helyi rendszerekből interfész kapcsolaton keresztül is beküldhetőek az adatok, illetve a PTR felületén is lehet rögzíteni. A települési önkormányzatok, valamint a járási hivatalok által kiadott hatósági döntések kötelező eleme a PTR által képzett egyedi azonosító, az elbírálási azonosító.

A PTR kialakítására a TÁMOP-5.4.2.-12/1-2012-0001 kódjelű, „Központi szociális információs fejlesztések” kiemelt projekt keretében került sor.

Pénzbeli és Természetbeni ellátások Rendszere e-képviselői tájékoztató

Az e-képviselőt a jegyző, illetve a járási hivatal vezetője jelöli ki.

Új felhasználó regisztrálására az https://idp.nrszh.hu/idp/ oldalon van lehetőség.

A PTR felhasználóit támogató ügyfélszolgálati elérhetőségek az Ügyfélszolgálat menüpont alatt találhatóak.