Statisztikai kormányzati szektor
Az európai uniós statisztikai szabványok alapján a kormányzati szektorba tartoznak mindazon szervezetek, amelyek tevékenységük során közjavakat állítanak elő, a nemzeti jövedelem és a nemzeti vagyon elosztásában vesznek részt, irányításukat a kormányzati szervek végzik, és tevékenységük ellenértékében kisebb arányt képvisel a piaci ügyletekből származó árbevétel. A kormányzati szektor statisztikai fogalma szervezeti besoroláson alapul: valamely szervezet vagy beletartozik, vagy nem a kormányzati szektorba.
Költségvetési egyenleg
A teljesített költségvetési bevételek és költségvetési kiadások különbözete az ún. költségvetési egyenleg.
Kezességállomány
A kezesség a hitelbiztosítékok egy fajtája, amelyben a kezes kötelezettséget vállal arra az esetre, ha a kötelezett (adós) nem teljesítené kötelezettségét a jogosulttal (hitelezővel) szemben, akkor ő maga fogja teljesíteni a kötelezettséget.
Kormányzati garancia
A kormányzat által a kormányzati szektoron kívüliként besorolt egységek számára biztosított garanciák.
Az egyszeri garancia meghatározása szerint egyedi, és a kezesek nem tudják megbízhatóan megbecsülni a lehívások kockázatát. Az egyszeri garanciák hitelviszonyt megtestesítő értékpapírokhoz (pl. hitelekhez, kötvényekhez) kapcsolódnak.
A szabványosított garanciákat tömegesen bocsátják ki, és rendszerint meglehetősen kis összegekre és azonos feltételekkel nyújtják.
Közösségi vállalat
A közösségi vállalatok a kormányzat által irányított, nem a kormányzati szektorba sorolt szervezetek. A kormányzat által irányított szervezetek olyan egységek, amelyek általános célkitűzéseit vagy programját a kormányzat határozza meg (ESA 2010, A. melléklet, 20.18. bekezdés). A kormányzat által irányított ilyen szervezeteket (közösségi vállalatokat) – legtöbb esetben piaci egységként tanúsított magatartásuk miatt – a kormányzati szektoron kívüliként sorolják be.
Mérlegen kívüli PPP
A kormányzati mérlegen kívüli köz- és magánszféra közötti partnerség (PPP – Public-Private Partnership) azt jelenti, hogy az eszközöket nem a kormányzat gazdasági tulajdonának tekintik, és a bruttó állóeszköz-felhalmozás felmerülése időpontjában nem kormányzati kiadásként kerül rögzítésre.
Nemteljesítő hitel
Egy hitel akkor minősül nemteljesítőnek, ha a kamatok vagy a tőketörlesztés legalább 90 napos késedelmet szenved, vagy ha a 90 napra vagy ennél hosszabb időszakra esedékes kamatot tőkésítették, refinanszírozták, vagy megállapodás alapján a megfizetését elhalasztották, vagy ha a törlesztés ugyan 90 napnál kevesebb ideje esedékes, de alapos okból (például, mert az adós csődeljárást kezdeményez) megkérdőjelezhető, hogy a fizetést teljeskörűen teljesítik-e majd.