Pályázati feltételek

  • Magyar állampolgárság.
  • Cselekvőképesség.
  • Büntetlen előélet.
  • Középfokú szakirányú végzettség vagy szakirányú szakképesítés.
  • Számítógépes felhasználó szintű gyakorlati ismeret (MS Office).
  • A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség teljesítése.
  • A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele hozzájárulás nemzetbiztonsági ellenőrzés lefolytatásához.
  • A meghirdetett munkakör betöltésének feltétele 90 napnál nem régebbi, a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (Kit.) 279.§ (6) és (7) bekezdése szerinti hatósági erkölcsi bizonyítvány, melyet a pályázati anyaghoz nem kell csatolni.

Főbb feladatok

  • A felelősségi körébe tartozó rendszerekkel kapcsolatos alkalmazásüzemeltetői feladatok ellátása.
  • Kapcsolatottartás és együttműködés a fejlesztőkkel, az igénybejelentőkkel, az infrastruktúra üzemeltetőkkel és az üzleti szakterületekkel.
  • Részvétel a Kincstár tesztelés automatizálási megoldásának kialakításában, dokumentálásában.
  • Aktív részvétel és közreműködés az infrastruktúra üzemeltetők által végzett, az  értékpapír forgalmazási rendszer és kapcsolódó rendszerek éles- és tesztkörnyezetének tervezett leállási, karbantartási munkálataiban, ezen feladatok végrehajtásának támogatása alkalmazás oldalon.
  • Részvétel a felelősségi körébe tartozó rendszerek üzemeltetési dokumentációinak írásában és naprakészen tartásában.
  • Közreműködés a tesztelésben és a hibaelhárításban, a hibajelenségek és a problémák dokumentálásában, a hibabejelentő rendszerben személyhez rendelt hibák elhárításában, bejelentő tájékoztatásában.
  • A felelősségi körébe tartozó rendszerek működésével kapcsolatban érkezett hibabejelentések vizsgálata és a hiba okának megszüntetése.
  • A felelősségi körébe tartozó rendszerek folyamatos üzemeltetésén belül biztosítja a háttérbeállítások elvégzését.
  • A külső támogató szervezet tanácsadóival, programozóival szakmai együttműködést alakít ki.
  • A felelősségi körébe tartozó rendszerek teszt és éles oldali verzióváltásait elvégzi, a rendszerkönyezeteket naprakészen tartja.
  • Közreműködik a jogosultsági rendszer kialakításában, karbantartásában, elkészíti a jogosultsági szerepeket. Gondoskodik az engedélyezett új hozzáférések, jogosultságok megadásáról, a visszavonások átvezetéséről a felelősségi körébe tartozó rendszerekben.
  • Adatbázis ismeretek alapján lekérdezések megfogalmazása az egyes funkciók állapotára vonatkozóan.
  • A rendszer működésének és eseményeinek nyomonkövetése, illetve az incidensek, hibák felderítése a naplóállomány tartalmának vizsgálata segítségével.

Elvárt kompetenciák

  • Üzemeltetői tapasztalat.
  • Linux alapismeretek.
  • SQL ismeret.
  • Rendszerszemlélet.
  • Szabálykövető személyiség.
  • Jó kommunikációs készség.
  • Analtikus gondolkodás. 
  • Csapatmunkára való képesség – együttműködés. 
  • Tanulási hajlandóság.
  • Problémamegoldó képesség.

A pályázat elbírálásánál előnyt jelent

  • Banki rendszerek, sztenderdek ismerete.
  • Konténerizáció ismerete.
  • Oracle Weblogic ismerete.
  • Releváns szakmai vizsgák/tanfolyamok.
  • Releváns script nyelvek ismerete (pl. shell script).
  • Államháztartási informatikai tapasztalat.

A munkavégzés helye és pontos címe

Magyar Államkincstár, Államháztartási és Pénzforgalmi Alkalmazásokat Támogató Informatikai Főosztály, 1054 Budapest, Hold utca 7.

A munkaviszony határozatlan időre, illetve teljes munkaidőben történő foglalkoztatásra szól, 3 hónap próbaidő kikötésével.

A pályázati anyaghoz kérjük csatolni

  • Részletes szakmai önéletrajzot.
  • Illetményigénnyel megjelölt motivációs levelet.
  • Kizárólag a feladatkör betöltéséhez szükséges iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okiratok másolatát.

Ön jelentkezésének elküldésével – külön nyilatkozat nélkül is – tudomásul veszi, hogy a Magyar Államkincstár az álláspályázatával összefüggő személyes adatait – a kiválasztási folyamat során kapcsolattartás céljából, illetve munkaerő-kiválasztási célból – nyilvántartja és kezeli. 

Személyes adatainak kezelése a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (Általános Adatvédelmi Rendelet, a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pontján alapul.

Kérjük, hogy jelentkezésének elküldése előtt olvassa el az álláspályázatra jelentkezőknek szóló Adatkezelési tájékoztatót a Magyar Államkincstár honlapján.

A pályázatokat 2025. október 31-ig elektronikusan az allas@allamkincstar.gov.hu e-mail címre kérjük megküldeni.

Az elektronikus üzenet tárgyában kérjük feltüntetni az 628/2025. nyilvántartási számot, és a feladatkör pontos megnevezését „Alkalmazásüzemeltető”. 

A jelentkezések elbírálása folyamatos, határideje legkésőbb 2025. november 14. Amennyiben a munkáltató a kiírt határidő előtt megtalálja a számára megfelelő jelöltet, úgy a pályázatot lezárhatja.

A pályázati felhívás közzétételre kerül a Magyar Államkincstár honlapján is.