Pályázati feltételek

  • Magyar állampolgárság.
  • Cselekvőképesség.
  • Büntetlen előélet.
  • A 22/2019. (XII.23.) PM rendelet 2. §-ban meghatározott belső ellenőrzési tevékenységet végzőkre vonatkozó szakmai követelmények.
  • Számítógépes felhasználó szintű gyakorlati ismeret (MS Office).
  • A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség teljesítése.
  • A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele hozzájárulás nemzetbiztonsági ellenőrzés lefolytatásához.
  • A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele 90 napnál nem régebbi, a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (Kit.) 84.§ szerinti hatósági erkölcsi bizonyítvány, melyet a pályázati anyaghoz nem kell csatolni.
  • A pályázó nem áll újraalkalmazási korlátozás hatálya alatt (Kit. 117.§ (6), (8) bekezdése, vagy a 166.§ (4) bekezdése, illetve a Kttv. 60.§ (1) bekezdés i) pontja szerint).

Főbb feladatok

  • A jóváhagyott ellenőrzési terv alapján a számára kijelölt ellenőrzések lefolytatása, továbbá a kapcsolódó dokumentáció elkészítése a Belső Ellenőrzési Kézikönyvben foglaltaknak megfelelően.
  • A főosztályvezető kijelölése alapján soron kívüli ellenőrzésekben való részvétel.
  • Vizsgálatvezetői feladatok ellátása, a megfelelő vizsgálati rendszer kiválasztása, valamint az ellenőrzéshez beosztott belső ellenőrök munkájának irányítása.
  • Ellenőrzési tevékenysége során az ellenőrzési programban foglaltak végrehajtása.
  • Az ellenőrzés során az objektív vélemény kialakításához elengedhetetlen dokumentumok és körülmények megvizsgálása teszteléssel, megbizonyosodva a belső szabályzatok betartásáról, valamint az ellenőrzés tárgyát képező folyamatok elemzése az ellenőrzési pontok értékelése és a folyamatfejlesztési irányok meghatározása.
  • Az ellenőrzés során a Kincstár érdekeit veszélyeztető hibák, esetleges visszaélések feltárása, a feltárt hiányosságok megvitatása az érintett szervezeti egység vezetőivel, valamint a megállapítások tárgyszerű írásba foglalása.
  • A Belső Ellenőrzési Kézikönyvben rögzített dokumentációs kötelezettség teljesítése.
  • Az ellenőrzési jelentés elkészítése.
  • Az ellenőrzött szervezeti egység által megtett intézkedések nyomon követése.
  • Az ellenőrzési dokumentációk, a vizsgálatok, az intézkedési tervek és nyomon követésük, valamint az utóvizsgálatok nyilvántartásainak naprakész vezetése.
  • Az éves ellenőrzési tervhez kapcsolódó kockázatelemzés, valamint az éves és stratégiai ellenőrzési terv elkészítésében való részvétel.
  • Részvétel a az ellenőrzési módszertan folyamatos, igény szerinti fejlesztésében.
  • Főosztályvezető kijelölése alapján tanácsadói feladatban való részvétel.
  • Közreműködés a Kincstár ellenőrzéssel kapcsolatos módszertani útmutatóinak, valamint a belső szabályozó eszközöknek a véleményezésében.
  • Részvétel a belső ellenőrzés munkájával kapcsolatos külső vagy belső adatszolgáltatásban, jelentések, beszámolók készítésében, a vezetői információs rendszer kiszolgálásának támogatásában.
  • Esetenként a Főosztály ügyiratkezelésével és nyilvántartások vezetésével kapcsolatos feladatok ellátása.

Elvárt kompetenciák

  • Rendszerszemlélet.
  • Terhelhetőség.
  • Magas szintű írásbeli és szóbeli kommunikációs készség.
  • Együttműködési és kezdeményezési készség.
  • Önálló munkavégzésre alkalmasság.
  • Rugalmas, nyitott személyiség.
  • Jó számítógép felhasználói készség.

A pályázat elbírálásánál előnyt jelent

  • Belső ellenőrzési vagy kockázatkezelési területen szerzett szakmai gyakorlat.
  • Államháztartási számviteli gyakorlat.
  • Közigazgatási alap-, illetve szakvizsga.
  • Angol nyelvismeret.

Munkavégzés helye és pontos címe:

 Magyar Államkincstár, 1097 Budapest, Vaskapu utca 9.

Az álláshely határozatlan időre, teljes munkaidőben történő foglalkoztatásra szól, 6 hónap próbaidő kikötésével.

A pályázati anyaghoz kérjük csatolni

  • Részletes szakmai önéletrajzot. 
  • Illetményigénnyel ellátott motivációs levelet.
  • Kizárólag a feladatkör betöltéséhez szükséges iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okiratok másolatát (egyetemi vagy főiskolai végzettséget igazoló okirat másolata)

Ön jelentkezésének elküldésével – külön nyilatkozat nélkül is – tudomásul veszi, hogy a Magyar Államkincstár az álláspályázatával összefüggő személyes adatait – a kiválasztási folyamat során kapcsolattartás céljából, illetve munkaerő-kiválasztási célból – nyilvántartja és kezeli. 

Személyes adatainak kezelése a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (Általános Adatvédelmi Rendelet, a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pontján alapul.

Kérjük, hogy jelentkezésének elküldése előtt olvassa el az álláspályázatra jelentkezőknek szóló Adatkezelési tájékoztatót a Magyar Államkincstár honlapján.

A pályázatokat 2025. október 16-ig elektronikusan az allas@allamkincstar.gov.hu e-mail címre kérjük megküldeni.

Az elektronikus üzenet tárgyában kérjük feltüntetni az 568/2025. nyilvántartási számot, és a feladatkör pontos megnevezését „belső ellenőr”

A jelentkezések elbírálása folyamatos, határideje legkésőbb 2025. október 30. Amennyiben a munkáltató a kiírt határidő előtt megtalálja a számára megfelelő jelöltet, úgy a pályázatot lezárhatja.

A pályázati felhívás közzétételre kerül a koszolgallas.ksz.gov.hu oldalon is.