Pályázati feltételek
- Magyar állampolgárság.
- Cselekvőképesség.
- Büntetlen előélet.
- Egyetemi vagy főiskolai végzettség, ezen belül elsődlegesen államtudományi vagy társadalomtudományi képzési területen szerzett szakképzettség vagy jogász szakképzettség vagy érettségi végzettség.
- 3 éves szakmai gyakorlat.
- Számítógépes felhasználó szintű gyakorlati ismeret (MS Office).
- A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele 90 napnál nem régebbi, a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (Kit.) 84.§ szerinti hatósági erkölcsi bizonyítvány, melyet a pályázati anyaghoz nem kell csatolni.
- A pályázó nem áll újraalkalmazási korlátozás hatálya alatt (Kit. 117.§ (6), (8) bekezdése, vagy a 166.§ (4) bekezdése, illetve a Kttv. 60.§ (1) bekezdés i) pontja szerint).
Főbb feladatok
- Ellátja a Szociális Ellátások Főosztálya feladatkörébe tartozó központi szociális információs rendszerek működtetésével, szakmai felügyeletével kapcsolatos feladatokat.
- Részt vesz a központi szociális információs rendszerekhez kapcsolódó fejlesztések meghatározásában.
- Végzi a követelményleírások, specifikációk készítését, tesztelést végez, javaslatot tesz élesítésre.
- Végzi a központi szociális információs rendszerek fejlesztésére irányuló projektek szakmai tartalmának meghatározásával, a minőségi átvételével kapcsolatos feladatait.
- Tájékoztató anyagokat, felhasználói leírásokat készít, gyakran ismételt kérdéseket készít, képzéseket tart a központi szociális információs rendszerek felhasználói számára.
- Együttműködik a társszervekkel, a szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi szolgáltatások fenntartóival, szolgáltatóival, a szociális hatóságokkal.
- Együttműködik a központi szociális szakrendszerek, nyilvántartások fejlesztésére irányuló projektek előkészítését és megvalósítását végző szervezeti egységekkel, fejlesztőkkel szakmailag felügyeli a fejlesztések tartalmát.
- Előkészíti az ellátotti adatokra vonatkozó egyedi adatszolgáltatásokat, valamint a közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatokkal kapcsolatos adatszolgáltatásokat.
- Végzi a szociális ágazati jelentések működtetésével kapcsolatos feladatokat, közreműködik a jelentési adatok továbbításában.
- Végzi a központi szociális információs rendszerek működtetésével összefüggő egyedi megkeresések teljesítését.
- Végzi a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények, hálózatok szolgáltatói nyilvántartásával és az ágazati azonosító kiadásával összefüggő feladatokat.
- Közreműködik a központi szociális információs rendszerek központi telefonos és elektronikus ügyfélszolgálati tevékenységének ellátásában.
- Végzi és a központi szociális információs rendszerek egyes jogosultságkezelési feladatait.
- Véleményezi a központi szociális információs rendszereket érintő jogszabálytervezeteket, szakmai javaslatot készít azok módosítására.
- Végzi a Központi Statisztikai Hivatal felé közvetlenül teljesítendő OSAP adatszolgáltatásokat, részt vesz azok továbbfejlesztésében.
- Teljesíti a komplex elemzést nem igénylő statisztikai adatszolgáltatásokat.
- Ellátja a Kincstár feladatkörébe utalt egyéb szociális nyilvántartási feladatokat.
A pályázat elbírálásánál előnyt jelent
- Szociális szakirányú végzettség.
- A GYVR – különösen az alapellátás modul – használatában szerzett felhasználói ismeret, gyakorlat.
- Gyermekjóléti, illetve gyermekvédelmi ellátások területén szerzett gyakorlati tapasztalat családsegítő szolgálatnál, gyermekjóléti központnál.
- Valamely szociális szakrendszer (pl. KENYSZI, IDM, MŰKENG) felhasználói ismerete.
- Központ szakrendszerek fejlesztése és működtetése során szerzett tapasztalat.
- Informatikai fejlesztések iránti nyitottság.
- Rendszerszervezési ismeretek, gyakorlat.
Munkavégzés helye és pontos címe:
Magyar Államkincstár, Szociális Ellátások Főosztálya, 1081 Budapest, Fiumei út 19/A.
Az álláshely határozatlan időre, illetve teljes munkaidőben történő foglalkoztatásra szól, 6 hónap próbaidő kikötésével.
A pályázati anyaghoz kérjük csatolni
- Részletes szakmai önéletrajzot.
- Illetményigénnyel ellátott motivációs levelet.
- Kizárólag a feladatkör betöltéséhez szükséges iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okiratok másolatát.
Ön jelentkezésének elküldésével – külön nyilatkozat nélkül is – tudomásul veszi, hogy a Magyar Államkincstár az álláspályázatával összefüggő személyes adatait – a kiválasztási folyamat során kapcsolattartás céljából, illetve munkaerő-kiválasztási célból – nyilvántartja és kezeli.
Személyes adatainak kezelése a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (Általános Adatvédelmi Rendelet, a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pontján alapul.
Kérjük, hogy jelentkezésének elküldése előtt olvassa el az álláspályázatra jelentkezőknek szóló Adatkezelési tájékoztatót a Magyar Államkincstár honlapján.
A pályázatokat 2025. október 16-ig elektronikusan az allas@allamkincstar.gov.hu e-mail címre kérjük megküldeni.
Az elektronikus üzenet tárgyában kérjük feltüntetni az 582/2025. nyilvántartási számot, és a feladatkör pontos megnevezését „Szociális nyilvántartási referens”.
A jelentkezések elbírálása folyamatos, határideje legkésőbb 2025. október 30. Amennyiben a munkáltató a kiírt határidő előtt megtalálja a számára megfelelő jelöltet, úgy a pályázatot lezárhatja.
A pályázati felhívás közzétételre kerül a kozszolgallas.ksz.gov.hu oldalon is.