Pályázati feltételek

  • Magyar állampolgárság.
  • Cselekvőképesség.
  • Büntetlen előélet.
  • Egyetemi vagy főiskolai végzettség, ezen belül elsődlegesen államtudományi vagy társadalomtudományi képzési területen szerzett szakképzettség vagy jogász szakképzettség vagy érettségi végzettség.
  • 3 éves szakmai gyakorlat.
  • Számítógépes felhasználó szintű gyakorlati ismeret (MS Office).
  • A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele 90 napnál nem régebbi, a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (Kit.) 84.§ szerinti hatósági erkölcsi bizonyítvány, melyet a pályázati anyaghoz nem kell csatolni.
  • A pályázó nem áll újraalkalmazási korlátozás hatálya alatt (Kit. 117.§ (6), (8) bekezdése, vagy a 166.§ (4) bekezdése, illetve a Kttv. 60.§ (1) bekezdés i) pontja szerint).

Főbb feladatok

  • Ellátja a Szociális Ellátások Főosztálya feladatkörébe tartozó központi szociális információs rendszerek működtetésével, szakmai felügyeletével kapcsolatos feladatokat.
  • Részt vesz a központi szociális információs rendszerekhez kapcsolódó fejlesztések meghatározásában.
  • Végzi a követelményleírások, specifikációk készítését, tesztelést végez, javaslatot tesz élesítésre.
  • Végzi a központi szociális információs rendszerek fejlesztésére irányuló projektek szakmai tartalmának meghatározásával, a minőségi átvételével kapcsolatos feladatait.
  • Tájékoztató anyagokat, felhasználói leírásokat készít, gyakran ismételt kérdéseket készít, képzéseket tart a központi szociális információs rendszerek felhasználói számára.
  • Együttműködik a társszervekkel, a szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi szolgáltatások fenntartóival, szolgáltatóival, a szociális hatóságokkal.
  • Együttműködik a központi szociális szakrendszerek, nyilvántartások fejlesztésére irányuló projektek előkészítését és megvalósítását végző szervezeti egységekkel, fejlesztőkkel szakmailag felügyeli a fejlesztések tartalmát.
  • Előkészíti az ellátotti adatokra vonatkozó egyedi adatszolgáltatásokat, valamint a közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatokkal kapcsolatos adatszolgáltatásokat.
  • Végzi a szociális ágazati jelentések működtetésével kapcsolatos feladatokat, közreműködik a jelentési adatok továbbításában.
  • Végzi a központi szociális információs rendszerek működtetésével összefüggő egyedi megkeresések teljesítését.
  • Végzi a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények, hálózatok szolgáltatói nyilvántartásával és az ágazati azonosító kiadásával összefüggő feladatokat.
  • Közreműködik a központi szociális információs rendszerek központi telefonos és elektronikus ügyfélszolgálati tevékenységének ellátásában.
  • Végzi és a központi szociális információs rendszerek egyes jogosultságkezelési feladatait.
  • Véleményezi a központi szociális információs rendszereket érintő jogszabálytervezeteket, szakmai javaslatot készít azok módosítására.
  • Végzi a Központi Statisztikai Hivatal felé közvetlenül teljesítendő OSAP adatszolgáltatásokat, részt vesz azok továbbfejlesztésében.
  • Teljesíti a komplex elemzést nem igénylő statisztikai adatszolgáltatásokat.
  • Ellátja a Kincstár feladatkörébe utalt egyéb szociális nyilvántartási feladatokat.

A pályázat elbírálásánál előnyt jelent

  • Szociális szakirányú végzettség.
  • A GYVR – különösen az alapellátás modul – használatában szerzett felhasználói ismeret, gyakorlat.
  • Gyermekjóléti, illetve gyermekvédelmi ellátások területén szerzett gyakorlati tapasztalat családsegítő szolgálatnál, gyermekjóléti központnál.
  • Valamely szociális szakrendszer (pl. KENYSZI, IDM, MŰKENG) felhasználói ismerete.
  • Központ szakrendszerek fejlesztése és működtetése során szerzett tapasztalat.
  • Informatikai fejlesztések iránti nyitottság.
  • Rendszerszervezési ismeretek, gyakorlat. 

Munkavégzés helye és pontos címe:

Magyar Államkincstár, Szociális Ellátások Főosztálya, 1081 Budapest, Fiumei út 19/A.

Az álláshely határozatlan időre, illetve teljes munkaidőben történő foglalkoztatásra szól, 6 hónap próbaidő kikötésével.

A pályázati anyaghoz kérjük csatolni

  • Részletes szakmai önéletrajzot.
  • Illetményigénnyel ellátott motivációs levelet.
  • Kizárólag a feladatkör betöltéséhez szükséges iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okiratok másolatát.

Ön jelentkezésének elküldésével – külön nyilatkozat nélkül is – tudomásul veszi, hogy a Magyar Államkincstár az álláspályázatával összefüggő személyes adatait – a kiválasztási folyamat során kapcsolattartás céljából, illetve munkaerő-kiválasztási célból – nyilvántartja és kezeli. 

Személyes adatainak kezelése a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (Általános Adatvédelmi Rendelet, a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pontján alapul.

Kérjük, hogy jelentkezésének elküldése előtt olvassa el az álláspályázatra jelentkezőknek szóló Adatkezelési tájékoztatót a Magyar Államkincstár honlapján.

A pályázatokat 2025. október 16-ig elektronikusan az allas@allamkincstar.gov.hu e-mail címre kérjük megküldeni.

Az elektronikus üzenet tárgyában kérjük feltüntetni az 582/2025. nyilvántartási számot, és a feladatkör pontos megnevezését „Szociális nyilvántartási referens”.

A jelentkezések elbírálása folyamatos, határideje legkésőbb 2025. október 30. Amennyiben a munkáltató a kiírt határidő előtt megtalálja a számára megfelelő jelöltet, úgy a pályázatot lezárhatja.

A pályázati felhívás közzétételre kerül a kozszolgallas.ksz.gov.hu oldalon is.