A Szolgáltatói Nyilvántartás a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatoknak a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 92/K §-a, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 162. §-a által meghatározott közhiteles hatósági nyilvántartása.

Szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi szolgáltatást a jogszabályokban előírt feltételek teljesítése esetén bármely fenntartó biztosíthat, ha az általa fenntartott szociális szolgáltató, szociális intézmény (székhely, telephely) jogerősen be van jegyezve a Szolgáltatói Nyilvántartásba.

A Szolgáltatói Nyilvántartás 2013. december 1-től került kialakításra, 2014. július 1-től kizárólagosan elektronikusan nyújthatja be a kérelmét a fenntartó.

Szolgáltatói Nyilvántartást vezető szervként a Magyar Államkincstár került kijelölésre. A Szolgáltatói Nyilvántartás a korábbi papír alapú működési engedélyezést váltotta ki oly módon, hogy az ebbe történő bejegyzés keletkezteti a jogot a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatás nyújtására.

A Szolgáltató Nyilvántartás felhasználói az engedélyes bejegyzésére, adatmódosítására, törlésére kérelmet benyújtó fenntartók, valamint a vármegyei (fővárosi) kormányhivatalok működést engedélyező szervei.

A Szolgáltatói Nyilvántartás a szociális ágazat egyik központi hatósági nyilvántartása, amely hatályos bejegyzéseinek adatai elektronikus adatkapcsolaton keresztül továbbítódnak az Igénybevevői Nyilvántartásba, valamint a Szociális Ágazati Portálra, a Gyermekeink Védelmében elnevezésű informatikai rendszerbe,

A Szolgáltatói Nyilvántartás felhasználóit támogató ügyfélszolgálati elérhetőségek az Ügyfélszolgálat menüpont alatt találhatóak.