A 2024 őszén bevezetett Digitális Állampolgárság Program célja az állampolgárok és a kormányzati szervek közötti elektronikus kapcsolattartás biztonságosabbá tétele és egyszerűsítése, amely a nyugdíjbiztosítási ügyek intézésére is hatással lesz.

Az egyik fontos változás, hogy 2025. január 16-ától a www.magyarorszag.hu oldalon található ügyeket csak Ügyfélkapu+ vagy DÁP mobilalkalmazás azonosítási móddal lehet elektronikusan intézni, azaz az Ügyfélkapus azonosítási módra már nem lesz lehetőség.

Az elektronikus ügyintézési szolgáltatások zavartalan igénybevétele érdekében vagy Ügyfélkapu+ kell igényelnie, vagy regisztrálnia kell Digitális Állampolgár mobilalkalmazás használatára.

Felhívjuk figyelmüket, hogy az Ügyfélkapu+ szolgáltatást 2025. január 15-ig lehet igényelni, ezt követően már csak Digitális Állampolgár mobilalkalmazás regisztrációval élhetnek az elektronikus azonosítás lehetőségével.

Az Ügyfélkapu+ igényléséről a https://kau.gov.hu/dap, a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásról pedig a https://dap.gov.hu/ honlapon található részletes tájékoztató.

Azok számára, akik 2025. január 15-éig az Ügyfélkapu+ szolgáltatást nem igénylik és a DÁP mobilalkalmazásra sem regisztrálnak megszűnik az elektronikus azonosítás lehetősége, amelynek eredménye, hogy minden elektronikus azonosításhoz történő szolgáltatásból kizárásra kerülnek. Ez alapján az elektronikus tárhelyük, az ott tárolt korábbi, és az oda érkező új küldeményeik nem lesznek elérhetőek, ezen kívül az elektronikus azonosításhoz kötött - pl. a www.magyarorszag.hu oldalon található - ügyek intézését sem végezhetik.