A Közpénzügyi Portálon található riportok megjelenítése az SAP Web Intelligence eszközzel történik. Alább olvasható a riportok megtekintésekor elérhető néhány hasznosabb funkció rövid leírása.

Navigálás jelentéslapok között

Amikor egy riport több jelentéslapból áll, akkor a jelentéslap feletti sávban a jelentéslapok megnevezésére kattintva tudunk átnavigálni egyik lapról a másikra.

Navigálás többoldalas jelentéslap oldalai között

Amikor a kurzort a jelentéslap fölé visszük, akkor a jelentéslap alján megjelenik egy gyorselérési menüsáv. Az itt elérhető nyilak segítségével lehetőség van a jelentéslap egyes oldali közötti mozgásra (Első oldal, Előző oldal, Következő oldal, Utolsó oldal), illetve az oldalszámláló mezőbe kattintva megadható egy konkrét oldalszám is, amelyikre szeretnénk odanavigálni.

Mentés

Saját riportok a jelentéslap feletti menüsáv „Mentés” (floppy) ikonjára kattintva menthetők el.

Figyelem! Saját riport legelső mentésekor használjuk a Mentés másként funkciót, és mindig a Saját mappába mentsük a riportot.

Nyomtatás

A jelentéslap feletti menüsáv „Fájl” menüpontjának „Továbbiak” (…) megnevezésű ikonjára kattintva megjelenik egy lenyíló menü, amelyből válasszuk a „Nyomtatás” gombot.

Exportálás

A jelentéslap feletti menüsáv „Fájl” menüpontjának „Továbbiak” (…) megnevezésű ikonjára kattintva megjelenik egy lenyíló menü, amelyből válasszuk az „Exportálás” gombot. Egyesével megjelölhető, hogy mely jelentéslapokat szeretnénk exportálni (csak egyet, egyszerre többet, vagy mindet). Választható fájltípusok: Excel, PDF, HTML, TXT, CSV.

Frissítés

A jelentéslap feletti menüsáv „Adatok” menüpontjának „Frissítés” ikonja fölé navigálva megjelenő helyi súgóban látható a riport utolsó frissítésének dátuma. A „Frissítés” ikonra kattintva újratölthetők az adatok. (Az alkalmazás úgy működik, hogyha nem használunk egy adatot, akkor törlődik a memóriából. Ilyenkor ennek az adatnak a helyén a jelentésben egy #REFRESH felirat látható. Ekkor a frissítéssel újratölthetők az adatok.)

Szűrés

A jelentéslap feletti menüsáv „Elemzés” menüpontjából érhető el a beviteli vezérlőkkel történő szűrés funkció. A riporthoz előzetesen beállított beviteli vezérlők segítségével meghatározott dimenziók menti szűrésekre van lehetőség.

  • Szűrősáv megjelenítése / elrejtése: Az Elemzés menüpont alatt található „Szűrősáv megjelenítése” / „Szűrősáv elrejtése” ikonra kattintva megjeleníthető / elrejthető a szűrősáv. Amennyiben egy adott jelentéslaphoz vannak előre beállított beviteli vezérlők, azok itt érhetők el. Ezek segítségével meghatározott dimenziók menti szűrésekre van lehetőség.
  • Szűrés: A szűrősávban kattintsunk annak a mezőnek a megnevezésére, amelyik alapján szeretnénk a jelentéslap tartalmát szűrni. A mező nevére kattintva egy lenyíló listában megjelennek a szűrőben kiválasztható elemek. Válasszuk ki a megfelelő elem(ek)et, majd kattintsunk az „OK” gombra. Ismételjük meg a műveletet minden egyes mező esetén, amelyre szűrni szeretnénk.
  • Szűrés csoportba rendezett szűrőkkel: Csoportba rendezett (egymással összekapcsolt) szűrők esetén a csoportban elérhető vezérlők a jobb oldalán található „Csoportbeállítások” nyílra kattintva érhetők el. Az ekkor megjelenő lenyíló menüből kattintsunk a mezők melletti „Hozzáadás” („+”) gombra ahhoz, hogy a szűrő megjelenjen a menüsávban. Ezt követően a szűrésnél leírt módon tudjuk kiválasztani a szűrni kívánt elemeket.
  • Szűrők alaphelyzetbe állítása: A szűrősáv bal szélén található „Az összes bevitelvezérlő visszaállítása azok alapértelmezett értékére” ikonra kattintva állítható vissza a szűrőmezők eredeti értéke.