Pályázati feltételek
- Magyar állampolgárság.
- Cselekvőképesség.
- Büntetlen előélet.
- Egyetemi vagy főiskolai végzettség, ezen belül elsődlegesen gazdaságtudományi képzési területen, vagy munkaügyi és társadalombiztosítási vagy személyügyi, munkaügyi igazgatási területen szerzett szakképzettség vagy jogász szakképzettség, vagy érettségi végzettség.
- Számítógépes felhasználó szintű gyakorlati ismeret (MS Office).
- A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele 90 napnál nem régebbi, a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény (Kit.) 84.§ szerinti hatósági erkölcsi bizonyítvány, melyet a pályázati anyaghoz nem kell csatolni.
- A pályázó nem áll újraalkalmazási korlátozás hatálya alatt (Kit. 117.§ (6), (8) bekezdése, vagy a 166.§ (4) bekezdése, illetve a Kttv. 60.§ (1) bekezdés i) pontja szerint).
Főbb feladatok
- Új foglalkoztatás esetén a foglalkoztatótól (munkáltatótól) beérkezett, jogszabályban meghatározott iratok teljeskörűségét ellenőrzi.
- Jogszabályban meghatározott esetekben, illetve a munkáltató kérésére a főszámfejtéstől eltérő időpontban számfejti a számfejtési körébe kijelölt munkáltatók foglalkoztatottjainak illetményét.
- Megállapítja a személyi juttatásokból teljesítendő levonásokat, letiltásokat, azokat rögzíti az illetményszámfejtő programban. Amennyiben a végrehajtás foganatosítása akadályba ütközik, vagy ha a levonást, letiltást, közvetlen bírósági felhívást a vonatkozó jogszabályi rendelkezésektől eltérően, tévesen közvetlenül a Kincstár kapja meg, az ennek tényéről szóló, foglalkoztató (munkáltató) részére küldendő értesítést haladéktalanul előkészíti kiadmányozásra. Megállapodás alapján tájékoztatja a munkáltatót, ha jogerős bírósági ítélet vagy más hatóság végrehajtható letiltása a munkabéren, az egészségbiztosítási ellátáson túl az intézmények által számfejtett más juttatásokra is kiterjed; értesíti az adós munkavállalót a végrehajtás foganatosításának megkezdéséről, illetve annak akadályáról, valamint a végrehajtást kibocsátó szervet a végrehajtás foganatosításának megkezdéséről, módosításról illetve annak akadályáról. Az adóhatóság által kiadmányozott letiltások esetében érkezett EBEV nyugtán szereplő NAV iktatószámokat rögzíti az illetményszámfejtő programban.
- Rögzíti a foglalkoztatott nyilatkozata alapján a kölcsönös önkéntes biztosító pénztári befizetések, valamint az érdekképviseleti tagdíjak levonását - a tagság megszűnése esetében a levonást megszűnteti - az illetményszámfejtő programban.
- Jogalap nélküli kifizetés esetén a foglalkoztató (munkáltató) írásbeli tájékoztatása alapján a levonást érvényesíti, ha az más módon nem térült meg és személyi juttatás számfejtésére még sor kerül.
- Amennyiben a foglalkoztatott a fizetési jegyzék adatai alapján a számfejtés helyességét vitatja, a foglalkoztató (munkáltató) tájékoztatása alapján kivizsgálja a hibát, eltérést, indokolt esetben az adatokat javítja, a hiányosságo(ka)t pótolja.
- A jogviszony megszűnése esetén kiállítja a jogszabályokban előírt igazolásokat, ellenőrzi ezek számszaki helyességét, végelszámolást készít, és ezeket megküldi a foglalkoztató (munkáltató) részére. Amennyiben a végelszámoláskor a foglalkoztatottnak elszámolt, de fel nem vehető juttatása, illetve illetménye vagy egyéb tartozása maradt, kiadmányozásra előkészíti a foglalkoztató (munkáltató) részére szóló értesítést.
- Közreműködik a nyugdíjbiztosítási és egészségbiztosítási ellátásokat érintő külső és belső ellenőrzések során a vizsgálandó anyagok előkészítésében, a vizsgálat lebonyolításában.
- Közreműködik a nyugdíjbiztosítási és egészségbiztosítási szakterülettől, valamint a foglalkoztatási és munkaerő-piaci feladatokat ellátó igazgatási szervtől esetileg érkező megkeresések teljesítésében, illetőleg a válasz előkészítésében.
- Előkészíti a biztosítottak egészségbiztosítási pénzbeli ellátásaira, valamint a baleseti táppénz összegére irányuló kérelmekre vonatkozó döntések tervezeteit. Jogszabályban meghatározott esetekben a határozatot és a végzést kiadmányozásra előkészíti.
- Az egyidejűleg több biztosítási jogviszonyban állók gyermekgondozási díj iránti kérelmét a foglalkoztató (munkáltató) által kiállított „Foglalkoztatói igazolással” és a biztosított által benyújtott igazolásokkal együtt továbbításra előkészíti az egészségbiztosítási szakterület illetékes szerve felé.
- Kiállítja a biztosított foglalkoztatottak „Igazolvány a biztosítási jogviszonyról és az egészségbiztosítási ellátásokról” elnevezésű igazolványát és bejegyzi a szükséges adatokat.
- A biztosított részére a munkáltatón keresztül eljuttatja a jövedelemigazoláshoz csatoltan a tárgyévben levont járulékokról (tagdíjról) és azok alapjául szolgáló jövedelmekről az összesített igazolást.
- Vezeti az egészségbiztosítási feladatokhoz kapcsolódó nyilvántartásokat.
- Havonta, a jogszabályi előírások alapján és a foglalkoztatottak nyilatkozatai, igazolásai feldolgozásával közreműködik a foglalkoztatottak személyi juttatását terhelő személyi jövedelemadó előleg megállapításában, továbbá gondoskodik az összjövedelmet, valamint a megállapított adót csökkentő kedvezmények figyelembevételéről.
- Az adóévet követően ellenőrzi a jövedelemigazolások számszaki helyességét.
- Az elektronikusan érkezett dokumentumokat e_tasakokba (a KIRA elektronikus dokumentumtárába) helyezi és a megadott szempontok szerint kategorizálja.
- Közreműködik a havi adó adatszolgáltatás hibalistáinak javításában.
Elvárt kompetenciák
- Kiváló kommunikációs problémamegoldó készség.
- Együttműködés.
- Egyéni és csapatmunka.
- Szakmai tudás.
- Kreativitás.
- Rugalmasság.
- Felelősségvállalás.
A pályázat elbírálásánál előnyt jelent
- Bér- és társadalombiztosítási ügyintézői gyakorlat.
- Analitikus, rendszerszemléletű gondolkodás.
- Elemzési, statisztikai területen szerzett tapasztalat.
- Kiemelkedő előnyt jelent az illetményszámfejtéshez kapcsolódó adatszolgáltatások elkészítésében szerzett gyakorlat.
- Központosított Illetményszámfejtési Rendszer (KIRA) ismerete.
Munkavégzés helye és pontos címe:
Magyar Államkincstár Budapesti és Pest Vármegyei Illetményszámfejtési Központ, 1115 Budapest, Bartók Béla út 120-122.
Az álláshely határozatlan időre, illetve teljes munkaidőben történő foglalkoztatásra szól, 6 hónap próbaidő kikötésével. A határozott idejű foglalkoztatás előreláthatóan 2027. március 11-ig, legfeljebb a tartós távollét megszűnéséig tart. Általánostól eltérő munkarend, 4 hónapos munkaidőkeretben.
A pályázati anyaghoz kérjük csatolni
- Részletes szakmai önéletrajzot.
- Illetményigénnyel megjelölt motivációs levelet.
- Kizárólag a feladatkör betöltéséhez szükséges iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okiratok másolatát.
Ön jelentkezésének elküldésével – külön nyilatkozat nélkül is – tudomásul veszi, hogy a Magyar Államkincstár az álláspályázatával összefüggő személyes adatait – a kiválasztási folyamat során kapcsolattartás céljából, illetve munkaerő-kiválasztási célból – nyilvántartja és kezeli.
Személyes adatainak kezelése a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (Általános Adatvédelmi Rendelet, a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pontján alapul.
Kérjük, hogy jelentkezésének elküldése előtt olvassa el az álláspályázatra jelentkezőknek szóló Adatkezelési tájékoztatót a Magyar Államkincstár honlapján.
A pályázatokat 2025. október 31-ig elektronikusan az allas@allamkincstar.gov.hu e-mail címre kérjük megküldeni.
Az elektronikus üzenet tárgyában kérjük feltüntetni a 626/2025. nyilvántartási számot és a feladatkör pontos megnevezését „Illetményszámfejtési referens (BPP)”.
A jelentkezések elbírálása folyamatos, határideje legkésőbb: 2025. november 14. Amennyiben a munkáltató a kiírt határidő előtt megtalálja a számára megfelelő jelöltet, úgy a pályázatot lezárhatja.
A pályázati felhívás közzétételre kerül a kozszolgallas.ksz.gov.hu oldalon is.