A Kincstár elektronikus szolgáltatásainak köszönhetően az otthoni számítógépen keresztül lehet hozzátartozói nyugdíjat igényelni, a nyugdíj utalási módját megváltoztatni, címváltozást bejelenteni vagy bármilyen fontos tájékoztatást megtenni a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság felé. A kényelmes, utazás és várakozás nélküli elektronikus ügyintézéshez mindössze egy alkalommal kell felkeresni egy kormányablakot, ahol elvégzik a szükséges regisztrációt.
A nyugdíjjal kapcsolatos ügyeket ezután már az otthon kényelméből is el lehet érni a www.magyarorszag.hu oldalon. A weboldalt megnyitva a bal oldali felsorolásból a NYUGDÍJ címet kell kiválasztani, amely alatt megjelenik az összes ügyintézési lehetőség. A nyugdíjasok számára leghasznosabb űrlapok az ELLÁTÁSOK IGÉNYLÉSE és az ELLÁTÁSOK FOLYÓSÍTÁSA címszavak alatt találhatók. A jelszó és az azonosító kódok beírása után lehetőség van saját nyugdíjának megtekintésére vagy igazolás előállítására is.
Az űrlapok beküldéséhez a 1818-as telefonszámon kérhető segítség, ahol a nap 24 órájában, akár lépésenként is segítséget adnak az ügyintézéshez.
Az elektronikus ügyintézés azért kényelmes, mert a nyugdíjszervek az elektronikus tárhelyre küldik a hivatalos iratokat, mint például a folyósított ellátások adatairól szóló januári éves értesítőt. Természetesen az elektronikus ügyintézés csak egy kedvező lehetőség, nem kötelező használni. A nyugdíjasok hagyományos módon is megkapták a januári zöld értesítőt a Nyugdíjfolyósító Igazgatóságtól, az elektronikus iratokról pedig papíralapú másolat is kérhető a nyugdíjbiztosítási ügyekben.