A 2024 őszén bevezetett Digitális Állampolgárság Program célja, hogy az állampolgárok és a kormányzati szervek közötti elektronikus kapcsolattartás biztonságosabb és egyszerűbb legyen. Az Ügyfélkapu+ szolgáltatást ugyanis kiegészítették a kétfaktoros azonosítással. Az eddig használt felhasználónév és jelszó nem változik,de ezeket megadva a mobileszközünk segítségével igazolni kell, hogy tényleg mi lépünk be valamelyik rendszerbe, és nem valaki más próbál visszaélni az adatainkkal.

Az Ügyfélkapu+ szolgáltatást 2025. január 15-ig lehet igényelni, ezt követően már csak Digitális Állampolgár mobilalkalmazás regisztrációval élhetnek az elektronikus azonosítás lehetőségével.

Az Ügyfélkapu+ igényléséről a https://kau.gov.hu/dap, a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásról pedig a https://dap.gov.hu/ honlapon található részletes tájékoztató.

Azok számára, akik 2025. január 15-ig az Ügyfélkapu+ szolgáltatást nem igénylik és a DÁP mobilalkalmazásba sem regisztrálnak: megszűnik az elektronikus azonosítás lehetősége. Ez azt eredményezheti, hogy egyik elektronikus azonosításhoz történő szolgáltatásba (például: EESZT, eSZJA, ONYA) sem tudnak belépni.  Tehát az elektronikus tárhelyük, az ott tárolt korábbi, és az odaérkező új küldeményeik nem lesznek elérhetőek, valamint az elektronikus azonosításhoz kötött - pl. a www.magyarorszag.hu oldalon található - ügyek intézését sem végezhetik el.