A Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) állampapír-forgalmazó ügyfélszolgálatain és elektronikus forgalmazási csatornáin Ön jegyzés vagy vásárlás útján fektetheti be megtakarítását állampapírba. Ehhez állampapír-forgalmazó ügyfélszolgálatainkon történő egyszeri személyes megjelenéssel értékpapír nyilvántartási-számlát kell nyitnia, vagy Ügyfélkapun keresztül – Ügyfélkapus hozzáférés mellett, személyes megjelenés nélkül regisztráció esetén – kezdeményezni, annak megnyitását, melynek vezetése ingyenes és rugalmas. Értékpapír nyilvántartási-számlájához elektronikus szolgáltatásokat igényelhet – WebKincstár, illetve MobilKincstár és TeleKincstár –, melyeket igénybe véve az állampapírokkal kapcsolatos ügyeit kényelmesen, interneten, illetve mobiltelefon alkalmazáson és telefonon keresztül, otthonról is intézheti.

A számlanyitás időigénye jelentősen csökkenthető, amennyiben igénybe veszi az Ügyfélregisztráció szolgáltatást, valamint a hozzá kapcsolódó online időpontfoglalást. Az Ügyfélkapun keresztül történő számlanyitás esetén, pedig személyes megjelenés nélkül is gyorsan és könnyedén megnyithatja számláját.

Járási kirendeltségeinken, illetve az állampapír értékesítési pontokon kezdeményezett állampapír befektetési tranzakciók vételár kiegyenlítését kizárólag készpénzmentes fizetési mód igénybevételével lehet lebonyolítani (átutalással vagy bankkártyával).

A Kincstár devizabelföldi természetes és jogi személyekkel, továbbá devizakülföldi természetes személyekkel köt értékpapír nyilvántartási-számla szerződést.

A szerződéskötéshez szükséges okmányok

a) természetes személy esetén:

A Kincstár, devizabelföldi természetes személynek azt a természetes személyt tekinti, akinek az illetékes magyar hatóság által kiadott érvényes személyazonosságot igazoló okirata van, vagy azzal jogszabály alapján rendelkezhet.

Személyazonosságot igazoló és egyéb, a számlanyitáshoz szükséges okirat

  1. magyar állampolgár személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványa (személyi igazolvány, kártya formátumú vezetői engedély, útlevél) és lakcímet igazoló hatósági igazolványa, illetve adóigazolványa – Ügyfélkapus számlanyitás esetén az Ajánlati lap, melyet a kapcsolódó anyagok között találhat;
  2. külföldi állampolgár útlevele és/vagy személyi azonosító igazolványa, lakcímet vagy tartózkodási jogot igazoló, tartózkodásra jogosító okmánya.

b) jogi személy esetén a nevében vagy megbízása alapján eljárni jogosult személy az a) pontban meghatározott magyar állampolgár okiratainak bemutatásán túl a Letölthető anyagok mappában található okiratok bemutatása is szükséges.

Tisztelt Ügyfelünk! További részletes tájékoztatást a Befektetési Szolgáltatási Üzletszabályzatunkban talál.