Tájékoztató a köznevelési és szakképző, szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi egyházi és nem állami intézményfenntartók részére számlaváltozásról

Tájékoztatjuk az egyházi és nem állami intézményfenntartókat, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériuma Magyar Államkincstár Vármegyei Igazgatóságainak lebonyolítási számlái helyett 2022. július 15. napjától az Igazgatóságok a Belügyminisztérium alszámláiról folyósítják a támogatásokat.

Az új számlaszámokról kimutatás a Letölthető dokumentumok között megtekinthető.

A számlaszám, illetve a számlatulajdonos (korábban az Emberi Erőforrások Minisztériuma lebonyolítási számláiról, jelenleg pedig a Belügyminisztérium alszámlájáról – mely felett a Magyar Államkincstár Vármegyei Igazgatóságai, mint lebonyolítók rendelkeznek – történik a támogatások utalása) változása miatt valamennyi egyházi és nem állami köznevelési, szakképző, szociális és gyermekvédelmi, gyermekjóléti intézményfenntartónak valamennyi számlájára új felhatalmazó levelet kell benyújtani, tekintettel az alábbi rendelkezésekre.

  1. az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 50/A. §-a alapján költségvetési támogatás esetén a támogatási szerződésben megfelelő biztosítékot kell kikötni;
  2. az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 84. § (2) bekezdés a) pontja szerint biztosíték lehet a kedvezményezett valamennyi – jogszabály alapján beszedési megbízással megterhelhető – fizetési számlájára vonatkozó, a támogató javára szóló beszedési megbízás benyújtására vonatkozó felhatalmazó nyilatkozata a pénzügyi fedezethiány miatt nem teljesíthető fizetési megbízás esetére a követelés legfeljebb harmincöt napra való sorba állítására vonatkozó rendelkezésekkel együtt;
  3. az Ávr. 85. § (3) bekezdése alapján a kikötött biztosíték rendelkezésre állását legkésőbb a költségvetési támogatás folyósítását megelőzően kell biztosítani. A biztosítéknak a támogatási jogviszony alapján fennálló kötelezettségek megszűnéséig rendelkezésre kell állnia;
  4. (szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi intézményfenntartók esetében) az egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok állami támogatásáról szóló 489/2013. (XII. 18.) Korm. rendelet 8. § (1) bekezdés c) pontja szerint a tárgyévet megelőző évben támogatásban nem részesült fenntartónak a támogatás megállapítása iránti eljárás során hitelt érdemlően igazolni kell azt, hogy valamennyi fizetési számlája vonatkozásában felhatalmazta az igazgatóságot beszedési megbízás benyújtására. Ugyanezen paragrafus (2) bekezdése szerint az adatváltozást – a változás követő tizenöt napon belül be kell jelenteni az igazgatóságnak. Ha a bejelentés az (1) bekezdés szerinti adatokat is érinti, azokat a bejelentés során hitelt érdemlően igazolni kell.
  5. a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet 37/D. § (3) bekezdés c) pontja szerint a fenntartó az (1) bekezdés szerinti kérelméhez csatolja valamennyi fizetési számlájára vonatkozó felhatalmazó nyilatkozatát beszedési megbízás benyújtására.

A felhatalmazó levél minták a Letölthető dokumentumok között elérhetőek.