A Magyar Államkincstár Közreműködő Szervezeti szerepkörben
A Kormány 397/2015. (XII. 12.) számú, a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Kormány rendelet módosításáról szóló rendelete szerint, a Magyar Államkincstár (továbbiakban: Kincstár) közreműködő szervezetként (továbbiakban: KSz) kijelölésre került a konvergencia régiók Regionális Fejlesztési Operatív Programjai (továbbiakban: ROP) tekintetében.
A kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény 20. §-a alapján a Pénzügyminisztérium jogutódja a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 3. mellékletében kijelölt irányító hatóság, amelynek alapján a Kormány irányító hatósági feladatok ellátására kijelölt tagja a területfejlesztési miniszter; tevékenységének segítésére kijelölt minisztérium a Miniszterelnökség. A Miniszterelnökség Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2022. (VI. 17.) MvM utasítás 137. § (1) bekezdése alapján, a Miniszterelnökségen működő területfejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár irányítja a Területfejlesztési Operatív Programok Irányító Hatóságot.
A ROP esetében az irányító hatóság feladatait jelenleg (változás esetén a mindenkori hatályos Rendelet 3. sz. mellékletében kijelölt szervezet) a Területfejlesztési Operatív Programok Irányító Hatóság (a továbbiakban: IH) látja el.
A Kincstár szervezeti felépítésében a ROP megvalósítási modelljéhez illeszkedik, vagyis a tervezés és végrehajtás központi irányítással hét vármegyei igazgatóság Állampénztári Irodájánál történik:
- ÉMOP
Borsod - Abaúj-Zemplén Vármegyei Igazgatóság - DAOP
Csongrád-Csanád Vármegyei Igazgatóság - KDOP
Fejér Vármegyei Igazgatóság - ÉAOP
Hajdú-Bihar Vármegyei Igazgatóság - DDOP
Somogy Vármegyei Igazgatóság - NYDOP
Vas Vármegyei Igazgatóság - KMOP
Budapest és Pest Vármegyei Igazgatóság
A budapesti központ funkciója a vármegyei irodák működésének irányítása, az egységes feladatellátás biztosítása, az elvégzett feladatok minőségbiztosítása és az erőforrás-gazdálkodás. Ezen túl központi funkció a közbeszerzési, jogi, követeléskezelési feladatok, ügyfélszolgáltatás, valamint beszámolók összeállítása az operatív program zárására vonatkozóan.
A 7 vármegyei igazgatóság Állampénztári Irodáin belül működő Regionális Fejlesztési Programok Osztálya feladata a projektek zárása és fenntartásának nyomon követése, a Kedvezményezettekkel való közvetlen kapcsolattartás, valamint a záró és fenntartási időszakban esedékes helyszíni ellenőrzések lebonyolítása.
A Regionális Fejlesztés Operatív Program (ROP) kapcsolódó pályázati információk a https://www.palyazat.gov.hu/ oldalon érheti el.