Gyakran ismételt kérdések (GYIK)

A csoportos átutalások során használt fájlok leírása, a forint átutalás benyújtásához szükséges Egységes Kincstári Fájlszerkezet, valamint az Edeviza szerkezet a https://www.allamkincstar.gov.hu/nem-lakossagi-ugyek/Penzforgalom/szamlavezeto-rendszer oldalon érhetők el.

A Kiegészítő szelvény XSD sablonja, valamint a kapcsolódó leírások a https://www.allamkincstar.gov.hu/nem-lakossagi-ugyek/Penzforgalom/szamlavezeto-rendszer/tajekoztato-kiegeszito-szelveny-hasznalatarol oldalon találhatók.

A hibás fájlformátumban előállított és benyújtott megbízások nem kerülnek befogadásra az Ügyfél Front-end alkalmazásban, kérjük, fokozottan ügyeljenek a fájlformátumokban leírtak pontos betartására.

Az SZR Ügyfél Front-end alkalmazásban az alábbi főbb funkciók érhetők el:

  • Lekérdezések, számlainformációk
  • Tranzakció generálás és valós idejű tranzakció információ
  • Készpénz igénylés bejelentése
  • Deviza megbízások kezelése
  • Kincstári kártya kezelése

Lehetőség van a megbízások Állampénztári Irodákon keresztül, papír alapon történő benyújtására is. Kérjük, hogy a korszerű, papírmentes működés érdekében szíveskedjenek előnyben részesíteni az elektronikus ügyintézést, melynek díjtételei kedvezőbbek, mint a papíralapú megbízásoké.

A 2022. január 1. napját megelőzően a GIRO Zrt.-hez elszámolásra közvetlenül benyújtott csoportos üzenetek kötegei, a Magyar Államkincstár felé küldött egyedi forint- és deviza tranzakciók, valamint az ezekhez kapcsolódó kivonatok, válasz állományok, mint archív tranzakciós adatok megtekintését, lekérdezését a GIRO Zrt. a 2022. április 1-től bevezetett Electra Archív szolgáltatás keretében biztosítja.

Kérjük, az Ügyfél Front-end használatához szükséges előfeltételek (e-személyi igazolvány, kártyaolvasó) biztosítását, valamint az Ügyfél Front-end regisztráció végrehajtását.

Az Ügyfél Front-end regisztráció végrehajtása mellett kérjük, vizsgálják felül a rendszereiket, hogy minden esetben pontosan a Kincstár által elvárt formátumban és tartalommal kerüljenek előállításra a megbízások.

Az Ügyfél Front-end felhasználóiként minden, rögzítési, lekérdezési valamint aláírási joggal rendelkező regisztrálása szükséges.