Elérhetőek a nem állami szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi fenntartók 2024. évi támogatásának elszámolására szolgáló adatlapok. Kérjük, hogy az adatlapok kitöltése előtt szíveskedjenek figyelmesen áttanulmányozni a Kitöltési útmutatót!

Az elszámoló adatlapok beküldésére vonatkozó információk :

A támogatás elszámoló adatlapokat csak elektronikus formában cégkapun - egyéni vállalkozó fenntartók ügyfélkapun, nemzetiségi önkormányzatok hivatali kapun is - a https://szuf.magyarorszag.hu weboldalon elérhető Személyre Szabott Ügyintézési Felületen (a KÖZIGAZGATÁS, JOG / Kérelem benyújtása menüpontban) megtalálható „SZEL - Egyházi, nemzetiségi önkormányzati és nem állami szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi, szolgáltatást nyújtó fenntartókat megillető támogatások elszámolása” elnevezésű űrlap igénybevételével a Kincstár MAKPER hivatali kapujára lehet beküldeni.

  • A jogi képviselő nélkül eljáró egyházi fenntartók választásuk szerint papír alapon, vagy meghatalmazott útján ügyfélkapun is beküldhetik az adatlapokat.
  • Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos további információ ezen az oldalon található.

 A nem állami szociális fenntartó az igénybe vett támogatásról a szolgáltató beszámolója és dokumentációja segítségével, a teljesített feladatmutató alapján a tárgyévet követő év január 31-éig számol el. (Az egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok állami támogatásáról szóló 489/2013. (XII. 18.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Átr.) 17. § (1) bekezdése.)

A megszűnt fenntartó a fenntartóváltozás időpontját, a szolgáltatói nyilvántartásból való törlés időpontját, illetve a támogatásra való jogosultság más okból történő megszűnését követő tizenöt napon belül számol el (Átr. 17. § (2) bekezdés).

Ha az egyéni vállalkozó fenntartó meghal, az elszámolást az örökös köteles - legkésőbb a hagyaték jogerős átadását követő tizenöt napon belül - benyújtani (Átr. 17. § (3) bekezdés).

Ha eljárás indul a fenntartó jogutód nélküli megszűnése iránt, az elszámolást az eljárás megindítását követő tizenöt napon belül be kell nyújtani (Átr. 17. § (4) bekezdés).

Ha az új fenntartó a korábbi fenntartó jogutódlással történő megszűnése révén jött létre, vagy az özvegy vagy az örökös az elhunyt egyéni vállalkozó fenntartó helyébe lépett, a (2), illetve a (3) bekezdés alapján évközi elszámolást nem kell benyújtani (Átr. 17. § (5) bekezdés).

Ha a fenntartó pedagógus–munkakörben foglalkoztatottak után járó, átlagbér alapú támogatást vett igénybe, az elszámoláshoz csatolnia kell a támogatás igénybevételére jogosító személyek munkaszerződését. (Átr. 17. § (6) bekezdés)

Kitöltendő dokumentumok:

A fenntartó az elszámolást az e célra rendszeresített és a Magyar Államkincstár honlapján közzétett adatlapon nyújthatja be. Az adatlapok megtalálhatóak a Letölthető dokumentumok között.